Mulle kerrottiin, että ei voi laittaa sisään radonriskin takia kun mietin samaa juttua. Voisihan sen kaivon toisaalta tiivistää...
Voisi kuvitella, että esim. keruuputkien mahdollinen vaihto voi olla myös aika hankalaa jos yläpuolella on katto. Mulla on kaivo terassin/parvekkeen alla. Kaivon päällä on siis kolmisen metriä ilmaa ja sitten ontelolaatta. Kyllä ne keruuputket jo siinä tilassa taipuu sieltä tarvittaessa ulos, mutta jos on selvästi vähemmän tilaa niin ei se ainakaan helpota.
Vesiautomaatti on mulla teknisessä tilassa ja imuletku kulkee kymmenisen metriä tekniseen tilaan kaivolta alapohjaeristeiden alapinnassa. Imuletku vetää jäähän tarkastuskaivon kohdalta osin sen takia, että se kaivo on ulkoilmassa (vaikkakin eristetty kauttaaltaan 70mm Finnfoamilla), mutta osittain myös sen takia, että talvella kaivoon menee pakkasen puolella oleva litku käyntijakson aikana. Vettä kuitenkin pystyn nostamaan kovillakin pakkasilla kun tujautan muutaman minuutin imuletkun sisään laittamallani 80W sulanapitokaapelilla.