Samoilla linjoilla ollaan myös meillä kuten Mualämmölläkin. Talo on 50/70-luvulla tehty rintamamieslato.
Peruskorjauksen yhteydessä jäi sähköpattteri talosta ylimääräinen 250 litran varaaja jolla aikaisemmin lämmitetiin talon 2 henk. KV:si.
Varaaja on pumpun perässä KV:n ja hoitelee legionellat toimien samalla hätävarana. Itse MLP ei lämmitä kuin tuon veden +45 ja varaaja loput 20 astetta. Enimmillään on käynyt 12 henkeä peräjälkeen suihkussa ja kuuma vesi ei ole loppunut. Koskaan pumppu ei ole käyttänyt lisävastuksia veden lämmitykseen. Itse talon lämmityksessä mennään samoilla linjoilla eli n.-15 on rajana jossa pumppu portaallisesti alkaa ottamaan lisävastusta käyttöön. Tänäkään talvena ei olla olut kuin yhden kerran n 1h ns. täydellä teholla mitä C7 tarvii. Vuorokausi kulutus menee n30-40kWh paikkeilla kun liikutaan -15 -20 asteen paikkeilla.
Aikaisemmat talvet on menty korkeintaa muutaman tunnin lisävastuksen käytöllä. Neliöitä talossa on 220 lattialämmityksellä ja samalla pumppu hoitele vielä 15m3 altaa lämpimänäpidonkin siinä ohessa. Tietty asuin paikka vaikutta paljonko tehoja talvisin tarvitaan , mutta länsisuomessa olla menty viimeiset 6v aika heikoilla pakkasilla joten meidänkin osateho on ollut pikemminkin täysteho

.
Jos siis pelkäät että osatehopumpussa tulee KV:lle rajavastaan niin silloin ehkä kannattaa sijoittaa hiukan euroja 150-200 litran varaajaan niin toimii suht varmasti. Samalla pumppua ei tarvittse rasittaa tuolla legioonan tappamisella. Se kun hoituu tuossa erillisessä varaajassa.
Vuotuinen sähkönkulutus on ollut lämmityksen ja KV:n kohdalla n 8000 - 10 000kWh. Huone lämmöt n +22-23. Tästä kun ottaa pois n kolmanneksen mikä menee tuohon uima-altaan lämmitykseen niin liikutaan 6000-7000kWh:n paikkeilla. Takkakin on talossa ja klapeja menee 2-3m3 vuodessa pikemminkin tunnelman luomiseen.
Pidän sitä ihan kohtuullisena näikin "ei niin energiatalon", 2 aikuisen ja 2 "kohta teinin"kulutuksena. Mitenkään säästöliekillä ei meidän lapset suihkua käytä

.
Edit: C7 on 160l varaaja itsessään joten Kv:tä on vähintää +45 vettä on 420litraa.
Tämä on vain minun omakohtainen kokemus IVT C7 toimminnasta 6 vuoden ajalta, sen enempää en osaa valintaansi auttaa.