Tee Mane vaan päätökset soittelemalla jälleenmyyjille ja asennusliikkeille.
Täältä ei saa tasapuolista tietoa.
Ja mieti sen alijäähdyttimen tuomia etuja oikeesti. Se on hyvä!
Kiva kun tuo Sailori on viimein myöntänyt kuinka shit tuo hänen V-mallinsa on. Puhumattakaan tuosta LTO laitteesta....No osta se uusi v- malli.
Saat lisää hierottavaa. Ai niin, sullahan on pitkä leipä, no osta Nibe.
Miksiköhän uuden V-mallin alaosan minimi on tehdasasetuksena 40C? 
Tässähän ne faktat taas Terolta tulikin. En nyt ymmärrä mitä tässä nyt taas olen myöntänyt

- jos kaivon syvyys jää "tarkaksi" niin alijäähdytintä ei kannata harkita, koska siitä saatava lämpö on kaivon tuotosta pois
- jos uudessa autossa tehdasasetuksena radiosta kuuluu Radio Nova, niin siihenkö tyydytään

Varmaan tehdasasetuksilla halutaan turvata lämpö myös patterilämmityskohteissa kun kone käynnistetään?
- ymmärrän että alaminimiasetus on herkkä paikka geoprota puolustavalle, koska sen säätö saisi SH-mallissa olla laajempi ja alaerotus alue suurempi ja alaminimi pienempi ja anturin paikka alempana. Samoin uudessa V-mallissa olisi alaerotusta saanut kasvattaa vielä muutamalla asteella. En ymmärrä tehtaiden haluttomuutta tehdä prommipäivityksiä, varsinkin kun ne jää huoltovalikon taakse.
- V-mallissa alarajan voi asettaa vaikka 23 asteeseen ja se seuraa lämpökäyrää 2 asteen viiveellä kun pakkaset tulee. Alaerotus on se 10 astetta myös uudessa V-mallissa.
- myyjiltä ja edustajiltahan se fakta aina tulee...just joo. Uskoo ken haluaa.
- ei vanha v-malli mielestäni *aska ole, lämpöä on riittänyt ilman vastuksia.Turhan suurihan tämä mun on, mutta lämmintä vettä piisaa toisaalta lähes lennossa. Itsehän tämän aikoinaan valitsin (myyjä sanoi että pienempi malli riittää), en vain ymmärrä mitä tällä vanhalla v-mallilla on tekemistä tässä viestiketjussa?
- iv-koneen pätkimiseen en ole tyytyväinen, kennonohitus pitäisi tehdä jotenkin muutoin, jälkilämmityspatteri lattialämmöllä taas toimii hyvin ja sähkösuodattimen toimintaan olen erittäin tyytyväinen. Epäilen että kokonaisedullisempaa ratakaisua en olisi saanut pyöriväkennoisella rakennettua. Suodatinkustannukset tähän mennessä 8 euroa 2.5 vuoden aikana. Uudet sunairin mallit ovat varustettu etuvastuksilla ja talteenoton ohituksilla, tätäkään mallia ei enää valmistetta?
Outoa kyllä, tämä iv-kone ei ole paukahtanut jäähän tänä talvena ja ainoa selitys on että pesin talteenottokennon astianpesukoneessa pienen APK-tiskiainemäärän kera. Olen siis vääntänyt sulatuksen 0-asteeseen, tehdasasetus noin 3-4 astetta.
Aikaisemminhan kenno on vetänyt osaksi jäähän ja jäteilman lämpötila on näinollen noussut (ja kone ei ole pätkinyt). Kustannuspuoleenhan tuolla ei ole juurikaan mitään vaikusta. Kannattaa nämä asiat laskea noiden excel-taulukoiden avulla, ennen suuria tunteita. Uuden IV-koneen hankinnasta olen aika pitkälti luopunut, koska putkijärjestys ei mahdollista helppoa vaihtoa.
Itse ottaisin nyt Niben pumpun, niitä saisi kaksi yhden hinnalla. 15-20 vuoden päästä Nibe kaatikselle ja uusi paikalle. Ammeen vesilinjaan vaikka ylimääräinen 150 litran sähkövaraaja yösähköllä.
Jani