Minulla IVT C7 pumppu . Käyttöpaneelin oikean puoleista nappia painetaan noin 10 sekunttia ja heti kun näyttö muuttuu niin uudestaan --> pääset huolto valikkoon ja sieltä selaat normaalisti , muistaakseni lisäenergia ja shuntin säädöt! Siellä neljä valikkoa jossa viimeisessä lukee kytkentä tehon näyttö sillä hetkellä, sen valitset ja näät kuinka monta prosenttia lisävastus on päällä! Eli jos näytössä 50% ja sinulla max 9kw lisävastus teho niin käytössä on silloin 4.5kw tehoa! Putoaa pois pikku hiljaa kun paluu lämpö verkossa nousee , samoin menee päälle pikku hiljaa siihen asti kun lämpö verkossa alkaa nousta! Minulla on 9kw vastus ja koskaan ei viime talvena ollut täysillä, suurin oli 58% hetkellisesti , pakkasta olikin -37C! Säädä pumppu rauhassa ja vuoden päästä sitten naurattaa kun sitä sähköä ei niin paljon mennytkään!
Itse säädin pumpun eka valikosta , taas huolto napilla valikkoon! Siellä on valikko jossa voit lisätä lämpöä tai vähentää 5 asteen välein ulkolämpötilan mukaan! Esim. jos otat -10c kohdan siihen laitat paluu veden lämpöön lisää jos sisällä on kylmä, nosta seuraavia lämpöjä syhteessa saman verran . Niin sain meille jokaiselle kelille meille hyvän lämpötilan taloon! Menihän siihen aikaa , mutta palkitsee
!
Meillä myös sama pumppu ja viime talvena jouduin säätämään yksilöllisesti 5 asteen välein jotta sain sisällä lämmön tasaiseksi. Meillä on myös vanha talo, -63 valmistunut puutalon elementtitalo, seinissä alunperin vain 10 cm villaa. Eristystä lisätty sisäpuolelle asuinkerroksessa 50 mm. Neliöitä kahdessa kerroksessa yht. 215 m2. Mutta kuitenkin pärjäämme käyrällä 3.5, jota siis on vielä kylmien lämpötilojen kohdilla muokattu hiukan alaspäin. Hienosäätö on kohdassa 1.2. Lisäksi olen vielä ajastanut käyttöveden lämmitystä niin, ettei sitä lämmitetä ollenkaan klo 22:n ja aamukuuden välisenä aikana. Käyttöveden legioonalaisbakteereja tapetaan kerran viikossa. Lisäsähkön määrän myyjä kalkyloi 300 kWh/vuosi, siis jos olis normaali talvi. Tänä vuonna olen laskenut, että extraa sähköä yli budjetin (9100 kWh) on marraskuun loppuun mennessä mennyt n. 150 €:n edestä.