Autotallin lämpötilana +9-10 astetta ja jos tallissa vielä painovoimainen ilmanvaihto voi olla kyllä aika varma, että auto on ruosteessa vähän ajan päästä. Tuskin meinaan kuivuu auto ihan nopeasti tollasissa olosuhteissa.
Itse olen rakentamassa tallia ja siihen tulee lattialämmitys maalämmöllä. Lämpötilana ajattelin pitää noin 20 astetta. Sen lisäksi laitaan talliin ilmanvaihdon LTO:lla, jotta voin pitää ilmanvaihdon tarpeeksi isona sisälämpötilan siitä kärsimättä. Jos auton haluaa talvella säilyttää sisätiloissa, niin sen pitää oikeasti kuivua kunnolla, ja ilman riittävää lämpöä ja ilmanvaihtoa se ei kuivu.
Autotallin lämpötila on kyllä asia, jossa joutuu miettimään, että missä säästää ja kuinka paljon säästää. Itse en laske säästäväni siinä, että pitäisin lämpötilan tallissa matalana säilytysolosuhteiden samalla kärsiessä, vaan siinä, että pystyn pitämään hyvät säilytysolosuhteet kohtuullisen edullisesti (=maalämpö + LTO).