Mulla on yläkerrassa tuollaiset lämmönluovutuslevyt ja tyytyväinen olen ollut. Lattia on mukavan lämmin, ala- ja yläkerran laittioiden lämpötilassa ei kyllä eroa juurikaan huomaa. Lämmin se lattia joka tapauksessa yläkerrassa on.
Rakenne: harvalaudoitus 22x100, lämmönluovutuslevyt, 2-kertainen erikoiskova gyproc, 7mm laminaatti.
Asennus näytti olevan hyvin yksinkertainen, minulla asennus sisältyi urakkaan. Asennus taidettiin hoitaa yhdessä päivässä (lämmönluovutuslevyt+putket), yläkerrassa lattiapinta-alaa ~80m2. Mutta kyllä nuo itsekin asentaa, jos niikseen tulee.
Jos lattiapiiriin ajettava vesi on 28 asteista:
- Alakerran paluu on noin 24 asteista.
- Yläkerran paluu on noin 28 asteista.
Alapohja: tuulettuva-alapohja, rakenne: 200mm ontelolaatta, 175mm styrox, 90mm lattialaatta, lattiapinnasta 85% laattaa ja 15% laminaattia.
Mulla on käytössä vielä huonekohtaiset termostaatit. Alakerrassa olen anturin pitänyt 21 asteessa ja yläkerrassa pari astetta alempana, kun siellä lämpö tuntuu muutenkin piisaavan. LTO.n tuloilman on säätänyt 15 asteeseen.
Itsekin luin tuon jutun sfnet:stä. Työkaverilla on tuollainen toteutus, että alakerrassa lattialämmitys ja yläkerrassa patterit. Mutta siellä kyllä paljain jaloin huomaa selvästi ala- ja yläkerran lattian lämpötila eron.