Joo-o, petti pokka ja pitihän se hyppylanka sinne liittimeen laittaa.. Napsuttelin noi katkaisijat ON-asentoon (colibrin viestiin, kuva on otettu sähkövastuksella "ajosta") - boottasin koneen ja alkoihan se kompura jyrisemään. MUTTA!!!
Vietin aikaani vähän härvelin vieressä kun kompura oli pysähtynyt..
Klo 16:30
L1, 27C
L2, 25C
Ylävaraaja: 46
Alavaraaja: 27
Kuumakaasu: 34
Järjestelmän paine: 0.6bar
KWh mittari: 8665.5
Klo 16:50
L1, 27C
L2, 27C
Ylävaraaja: 41
Alavaraaja: 27
Kuumakaasu: 37
Järjestelmän paine: 0.5bar
KWh mittari: 8665.7
Klo 17:10
Ylävaraaja: 37
Kuumakaasu: 37
Järjestelmän paine: 0.4bar
KWh mittari: 8665.9
Klo 17:25
Ylävaraaja: 34
Kuumakaasu: 36
Järjestelmän paine: 0.35bar
KWh mittari: 8666.1
Klo 17:35
Ylävaraaja: 33
Kuumakaasu: 36
Järjestelmän paine: 0.3bar
KWh mittari: 8666.2
Logit otettu kynällä Oumannista. Järjestelmän painemittari on suoraan varaajassa ja koko lämpöpumppu on mulla yksinään oman KWh-mittarin perässä. Logien siisteyden takia jätin pois arvot mitkä ei muuttuneet.
NYT alkaa kehittymään ihan oikeasti huomattavan kokoinen miehinen elin tuohon keskelle peilikuvasta katsovan miehen otsaa!
Eli yhteenvetoa..
- Hyppylangalla sain kompuran ainakin kertaalleen hörisemään. Nyt tiedän miltä se käyntiääni kuulostaa. Sen jälkeen kun se sammui jostain syystä mikään lämmitysmuoto ei lähde käyntiin vaikka varaajan lämpötila tippuu kuin lehmän häntä.
Logeista näette että jostain syystä lämmitysjärjestelmän paineet tippuu aika radikaalisti. Ylivuotoputkesta ei tule mitään (letku ämpärissä). Kyseessä on ilmeisesti lämpölaajenemisesta johtuva paineen lasku. Sähkövastuksella ajettaessa tuollaista paineen laskua ei nimittäin ole - tosin silloin riittääkin edes jotenkin lämpö..
Vehje on kertaalleen resetoitu tehdasasetuksiin sen jälkeen kun lämmitysvastus hirtti kiinni ja puhelintuki kuvitteli että vika oli asetuksissa. (Meni sen jälkeen muutama päivä niin posti toi viestiä että kaikissa tämän vuoden puolella toimitetuissa V13-15 meni sähkövastuksen ohjainrele vaihtoon..)
Vielä yhdet logit..
Klo 17:45
Ylävaraaja: 31
Kuumakaasu: 35
Järjestelmän paine: 0.3bar
KWh mittari: 8666.4
Lisäksi huomionarvoista on se että maaliuospumpu on pyörinyt koko tämän logituksen ajan vaikka kompressori on ollutkin hiljaa. Onko katkaisijan arvo II sittenkään automaattiohjaus? Siihen en saanut vastausta puhelintuesta mutta tuohon tulokseen tulin itse aiemmin nappulaa napsutellessani. ÄRM!
JS
EDIT: klo 17:49 napsahti sähkövastus päälle, silloin sammui maaliuoksen kierrätyspumppu, eli katkaisijan asento II on ns. automaattivaihtoehto. Napsuttelin kompuran ohjausvirrat taas OFF:lle, eipä sillä mitään tee ja asennoidun siihen että kuuntelen sähkovastuksen piipitystä taas ens yön!