Millainen vaikutus latauspumpun virtauksen lisäämisellä oli?
Taisi tulla melkoisen pitkiä käynti- ja taukojaksoja?
Trendissä "Meno varaajaan" ja "Varaaja" käyrät pitäisi olla nyt suht lähekkäin.
Käynti- ja taukojaksojen asettamiseen sopivan pituisiksi kannattaa kokeilla seuraavaksi pienentää hystereesia.
Trendien mukaan sinun varaajan hystereesi(käynnistys/pysäytyslämpötilaero) näyttää olevan peräti 7 astetta.
Se on kyllä liikaa noin suurelle varaajalle ja 8kw:n pumpulle.
Saisitko pienennettyä johonkin 3-4 asteen tienoille.
Tuolla 3-4 asteen hystereesilla pitäisi käyntijakso pysyä 1,5--3h:n sisällä ja taukojakso lämmönkulutuksesta riippuen 1h----10h.
Hyötysuhteen kannalta olisi parempi alentaa pysäytyslämpötila 50 asteeseen ja jättää käynnistyslämpötila nykyiseen 46-47 asteeseen
Millähän Niben säädöllä asetetaan kiinteän lauhdutuksen käynnistys ja pysäytyslämpötila arvot?Koetin manuaalia tutkia mutta en kyllä löytänyt sellaista valikkoa
