Nibellä tunteja taulussa 3 h käynnistyksiä 30 kertaa ja nytkö jo vaihtoventtiili rikki? Jos nyt olen oikein ymmärtänyt asteminuuttien sielunelämän niin nehän vertaavat kokoajan menoveden ja ja halutun menoveden eroa ja siitä sitten softa laskee asteminuuttia joko plussaa tai - ,nyt nibe laskee kokoajan kohti 0 ,vaikka menovesi on alle halutun tai yli halutun ja siitä sitten sammuen ja asteminuutit vain jatkavat kohti sataa johon jäävät. Miten muilla toimii asteminuutit jos niitä seuraa infon. kautta
On katellu omaa Thermian Diplomat 8 vierestä aittelin sen silleesti, että jos pumppu on pois päältä, menoveden pyynti on vaikka 32, lämmitysvesi kierrossa vaikka 28, niin se lisää noiden (32-28=4) erotuksen integraaliin noin 1 minuutin välein, kunnes saavuttaa raja-arvon, jossa lämmitys menee päälle.
Kun pumppu tekee lämmityskiertoon vettä ja veden lämpötila ylittää pyydetyn, niin integraalia vähennetään erotuksen verran.
Jos otetaan taas esimerkiksi tuo 32, pumppu tekee 2-3 astetta lämpimämpää vettä lämmitykseen, eli 35 asteista, niin 35-32=3 -> integraalia vähennetään arvolla 3 noin minuutin välein.
Tuo 2-3 asteen ylitys on aika vakio minun pumpussa tuolla pyynnöllä.
Miksei se ole korkeampi, esim. 4 astetta, niin lisännee pätkäkäyntiä eikä se ole hyvä kompuralle (vaikka Thermian Villat ovat pätkäkäyneet Ruotsin maalla oikein urakalla -90-luvulta lähtien ilman mekaanisia ongelmia).
Ja spesialistit korjaavat jos olen täysin väärässä...