Hei,
Meillä on F1255-12 joka on toiminut hyvin, mutta verkkoyhteyttä ei ole käytetty ennen tätä vuotta. Kytkin ethernet piuhan kiinni ja yhteys Uplinkiin muodostui hienosti. Meni viikko ja yhteys katosi ja tätä selviteltiin tuen kanssa pitkään ja lopulta lähettivät uuden konsolin. Kävi myös niin, että valokuitupäätelaite hajosi samaan aikaan, kun tuo yhteys katosi. Heräsi epäily, vaikuttiko Nibe valokuituun ja laitoin kytkimen väliin ja jatkoin testejä. Nibe lupasi lähettää uuden konsolin ja toimi taas viikon ja teki saman homman, tällä kertaa pidin kytkintä välissä ja valokuitu ei hajonnut. Selvitin lisää ja Nibe oli kovasti sitä mieltä, että vika on jossain meidän laitteissa. Sisäverkko toimii kuitenkin moitteetta. Kysyin kuitenkin vielä ammattilaisen apua verkon määrityksessä ja kytkimme pumpun vielä suoraan valokuitupäätelaitteeseen. Yhteyttä emme saaneet hänenkään avullaan, mutta päätelaite vioittui taas ja piti vaihtaa.
Nibe suostui lähettämään vielä yhden konsolin ja kytkin senkin varmuuden vuoksi Wifi toistimeen, eli sillä ei ole mekaanista yhteyttä valokuitupäätelaitteeseen. Toimi taas viikon ja tänään heitti toimimasta.
Eihän tämä ole todellista. Onko kenelläkään muulla vastaavasta kokemusta?
Huomiona vielä, että sisäverkossa ei ole muita laitteita, kuin valokuitupäätelaitteeseen kytketty Wifi-reititin ja Niben pumppu. Eikä ole muita ollutkaan.