Päästät vettä pois vaikkapa varoventtiiliä kiertämällä hitaasti ja seuraat painetta. Juuri ennen kuin paine romahtaa nollaan painemittari näyttää paisuntasäiliön esipainetta. Tuonne ei saa käytössä joutua, joten täytä takaisin avaamalla ne kaksi sulkua (toinen kokonaan ja toisella säätäen). Sopivan paine on tuplasti tuo esipaine ja esipainetta voi olla jotain 1 bar molemmin puolin. Sulje lopuksi ne kaksi sulkua.
Jos esipainetta on 0,5 bar tai vähemmän, sitä on syytä lisätä jonnekin 1 bar paikkeille. Se onnistuu polkupyörän pumpulla. Lisäys tehdään ennen täyttöä.
Tuolla on kalvo tai ehkä pussi on parempi sana, joka pitää kaasun ja nesteen erillään. Paineen romahtaminen tapahtuu, kun kaikki vesi poistuu paisarista. Kalvo estää kaasun pääsyn putkeen.
Laittamalla 2x esipaine kalvo on keskellä ja paisari toimii optimaalisesti. Jos paisaria ei ole niukasti mitoitettu, kalvon paikalla ja esipaineella ei ole juuri merkitystä kunhan systeemin paine pysyy aina esipainetta korkeammalla eli paine ei romahda.