Mittaustuloksista:
Lataus Dt on n. 3 - 4 C, saisi olla n. 6C
Latauspumpun (ylempi) tehon voisi pudottaa lll -> ll
Latauspumpun tehon pudotuksesta on sekin hyöty että alavaraajan yläosassa virtaus rauhoittuu ja samalla sen jäähdyttävä vaikutus ylävaraajaan pienenee.
Tul IN (mittaus 3) arvo ei voi olla näin pieni, syynä todennäköisesti se että on mitattu muhvin päältä, missä on paksusti metallia veden ja pinnan välissä.
Tul OUT (mittaus 4 ) Sama juttu kuin edellisessä.
Tul OUT on tärkein mittaus näistä neljästä ja siksi siitä pitäisi saada mahdollisimman hyvä mittaustulos.
Siirrä mittauspaikka Y-venttiilin oikealle puolelle, tee eristeeseen parin sentin kokonen aukko mihin laitat maalarinteipin ja mittaat siitä.
IR-mittaamisesta
Etenkin läheltä mitattaessa varmista että IR-keila osuu maalarinteippiin
IR-keila ja kohdistusvalo ovat rinnakkain ja mittauskohta ei ole kohdistustäplän kohdalla vaan vieressä läheltä mitattaessa. (katso kuva, ainakin näin on minun mittarissa)
Putsaa putkesta irtopöly pois ja painele riittävän suuri maalarinteipin pala tiukasti putkeen kiinni
"Tipi"
Sinulla näyttäisi olevan tuo uudemman mallinen trimmiventtiili koneessasi, siellä saattaa olla tukkeumaa. Kierretulpan alla on kuusiokolo säätöruuvi, kannattaa ensin kokeilla säätää sitä ääriasennosta toiseen koneen käydessä. Merkitse vaikka tussilla ruuvin nykyinen asetuskohta, jotta saat alkuperäisen tilanteen palautettua.
Ota uudet mittaukset tämän jälkeen, myös varaajan lämpötilat normaalin käyntijakson loppupuolella.
Jos sinulla riittää mielenkiintoa koneen tarkempaan analysointiin ja löytyy nurkista vanha läppäri, Ouman Trend ohjelman avulla koneen toiminnan seuraaminen ja säätäminen helpottuu huomattavasti.
Tämä helpottaisi huomattavasti L-Ässän virittelyä.
Siellä on yksi käyttämätön mittauspaikka ja siihen voisi asentaa mittauksen mittaamaan Tul OUT (piste 4) lämpötilaa
ATS