Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nordpool-rele  (Luettu 1480 kertaa)

Poissa aapee63

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Thermia Diplomat 6
Nordpool-rele
« : 03.09.22 - klo:16:11 »
Kyselin jo Thermia ryhmässä samaa.

Vanhaa Thermiaa voisi ohjata alempaan lämpötilaan releellä huippuhintojen aikaan. Nyt olisi siis haussa älykäs rele jota ohjattaisiin Nordpoolin hinnan perusteella päälle ja pois. Mistähän tällaisen löytäisi?
Thermia Diplomat 6, 140 m kaivo, Pirkanmaa. 1600 h käyttöä vuodessa, vapaa-ajan asunto.

Poissa rsaarela

  • Eläkeläinen, Elektroniikan mittaus-, säätö-, ja testausteknikko
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 913
  • 62 vuotta ekan oman radion rakentamisesta !
Vs: Nordpool-rele
« Vastaus #1 : 04.09.22 - klo:09:27 »
Kyselin jo Thermia ryhmässä samaa.

Vanhaa Thermiaa voisi ohjata alempaan lämpötilaan releellä huippuhintojen aikaan. Nyt olisi siis haussa älykäs rele jota ohjattaisiin Nordpoolin hinnan perusteella päälle ja pois. Mistähän tällaisen löytäisi?

www.fissio.fi
Nibe F1345 /60kW ja /40kW. 8 x 250m reijät, yht. 400m pintavedot, Oilon öljykattila 55/85 kW, Jäspi sähkökattila 70 kW.
48 asuntoa, 3 eri taloa, 2 kerroks. pienkerrostaloja, 1972 rakennettu, 1769 m2/6610m3

-RaS-

Poissa ruxu

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Maalämpöfoorumi
    • Elämänmenoa Kotikolo nimisellä tontilla...
Vs: Nordpool-rele
« Vastaus #2 : 06.10.22 - klo:21:41 »
Jos on haluaa itse rakentaa pörssisähköohjauksen niin openHAB foorumilla Markus Sipilä on ansiokkaasti rakentanut ja dokumentoinnut kaikkien vapaaseen käyttöön Rasberry Pi + openHABian pörssisähköohjauksen. Katso ”Control a waterheater and a ground source heat pump….

Olen nyt itse tehnyt samanlaisen järjestelmän, joka ohjaa Oilonin EasyAce MLP:n ja LV-varaajan halvoille tunneille. Ainoat muutokset, jotka jouduin tekemään oli MLP:n käynnin sallimisen/eston toteuttamisen ulkolämpötila-anturia ”huijaamalla” koska EasyAcessa ei ole vakiona etäkäynnistysmahdollisuutta.

Nyt on vielä aikaa testata ja viilata yksityiskohtia kunnes tammikuun lopussa on pörssisähkösopimus edessä…
Talo 2005, 203m2 lämmitettävää - Puukattila, 1900L varaaja + Ouman - 2009 14,5m2 aurinkolämpöpanelia, 500L LV-varaaja ja Alternative Technologies ohjaus - 2021 Oilon EasyAce 10 MLP - 2022 6,6kWp aurininkosähköjärj.

Poissa Samiaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 93
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Nordpool-rele
« Vastaus #3 : 19.10.22 - klo:10:22 »
Jos ei itse halua harrastaa niin toimisi esim laittamalla tuollainen Themo lattialämmitystermostaatti ohjaamaan tuota. Ei se termari tiedä mitä se ohjaa? Aika vähän on mitään plug play ratkaisuja vielä olemassa.
Huoneala 220 m2, puolilämmintä 90 m2. IVT C11 ja 2x135 reiät kalliossa