Lähinnä se ihmetyttää että miten tuloilma voi olla kuumempaa kuin ulkoilma...jotenkin mun järki sanoo että tuloilman tultua ivkoneelle se lämpiää sen muutaman asteen...eli voiko olla että iv koneen kesä/talvi automatiikassa voi olla jotain vikaa..eli kone lämmittää tuloilman.. ja jäähdytys ei ole toiminut vielä missään olosuhteessa...ei yölläkään vaikka ulkona olisi 15 astetta niin kone pukkaa asteista...
Iv koneelta pyynti 15 asteista...
no kai se pitää pyytää ammattilainen käymään ihmettelemässä...
Täällä on ihmetelty samaista laiteyhdistelmää kohta kolme vuotta

Tai ihmettely enemmänkin Valloxin laitteeseen kohdistuvaa, mutta nyt aletaan olla perillä, miten homma toimii.
Meillä on kytketty niin, että kun iv-kone kytkee oman kiertopumppunsa maapirissä käyntiin, menee kärkitieto myös F1245_lle ja se laittaa myös oman maapiirin kiertopumppunsa käyntiin, jos se ei pyöri. Tähän on F1245:ssä liitännät ja asetukset valmiina.
Meillä ihmeteltiin myös alkuun, että kun ulkona on 16, pyynti 17, sisällä 26 ja sisälle tuli myös lähes 26.
Taikasana on tuo Matiaksen mainitsema kesä/talvipelti/automatiikka. Sitä kutsutaan valloxin ohjeessa "Lämmöntalteenoton ohitustoiminto" ja "Lämmöntalteenottokennon ohituksen toimintalämpötilan muuttaminen". Jälkilämmitys ei saa olla koneessa päällä. Tehdasasetus on 12c ja siihen pari astetta päälle = 14 astetta.
Me ollaan tuon kesä/talviautomatiikan kanssa toimittu niin, että lämpimillä jaksoilla säädetään tuo "Lämmöntalteenottokennon ohituksen toimintalämpotila" niin alas, että vaikka ulkona tuleekin viileää yöllä, niin lämmön talteenotto ei varmasti mene päälle. Tuossa on se ongelma, että sitten kun tulee pidempi viileä jakso, täytyy tuota arvoa käsin nostaa takaisin. Mutta näin on saatu se pysymään "jäähdytysmoodissa" kun on oikeasti kuumaa.
Minä sanoisin, että sulla ei maalämpöneste kyllä kierrä siellä iv-koneella..? Kyllä sieltä pitäs viileämpää ilmaa tulla, kuten toi Opation sanoi. En tiedä, että voisko ongelma sitten olla tuo, että se F1245:n oma keruupumppu ei pyöri samaan aikaan kun iv-koneen piirin pumppu. Meillä oli nimittäin tämä ongelma kanssa alkuun!! Puuttui em. kytkentä. Tuota tietysti voi kokeilla F1245:n Huoltovalikosta laittamalla pakko-ohjauksella lk-pumppu käyntiin ja seurata, että onko sillä vaikutusta tilanteeseen.