No niin. Hikinen kolme tuntia takana. Käytin teräspunosletkut vielä uudestaan irti. Ja kiertovesipumpun. Oli niissä letkuissa vielä röhnää sisällä, pumpussa ei ollut mitään isompaa tuketta. Sain levarin huuhdeltua kun painoin vastakarvaan vesiletkulla. Oli vielä tuollainen pitkä puutarhaletkukela jossa oli ilmaa kelalla säilytyksen jäljiltä ja se pärski siinä kun hanaa avasi, sai samalla pienen shokkiefektin. Ei sieltä mitään kiinteää pihalle tullut mutta mustaa vettä kyllä. Huuhtelin pariin kertaan eri suuntiin kunnes tuli molempiin suuntiin ihan kirkasta.
Letkut ja pumput ja vehkeet takas paikoilleen, sitten täytin oikein ekstrahitaasti ja varovaisesti että ehtii tuleen ilmat pihalle. Puskuriverkon ilmausruuvi oli auki, samoin se koneen päällä oleva ilmausruuvi. Käytin manuaalitestin puolelta kiertovesipumppua aina muutaman sekunnin kerrallaan ja päästin ilmat pois, aika pulputus siinä täyttövaiheessa kuului. Sitten kun olin tyytyväinen että itse pumpussa ja lämminvesivaraajan kierukassa ei enää ole ilmaa, avasin patteriverkon sulut ja ilmasin pattereita, välillä pannuhuoneeseen laskemaan lisää vettä järjestelmään ja sitä siinä eestaas useamman kerran.
Sen jälkeen ajoin suorasähkövastuksilla kuumaa vettä ja kääntelin 3-tieventtiiliä, testailin että lähtee lämmin vesi kiertämään oikein ja sen jälkeen kone ekaa kertaa automaatilla käyntiin.
https://youtu.be/sW6s_AWjL4ATuossa ekan nelisen minuuttia. Käyttäytyy jo aivan eri tavalla. Lämpötilaero tulo ja lähtöpuolella on järkevä ja paineputken lämpötilaero menojohtoon on kait ihan tontillaan. Siinä se kävi noin vartin verran ihan nätisti, lämpötila käyttövesivaraajassa pikkuhiljaa nousi.
https://youtu.be/tDIR7jEVwDoTuossa videoo kun siinä noin 15 min jälkeen vaihtaa käyttöveden lämmityksestä talon lämmitykseen. Edelleen minusta ihan loogisen näköisiä lämpötilat. Nyt pumppu on hurissut kolme varttia ja patterit alkaa sisällä lämpenemään.
Seuraillaan nyt vielä mutta voitaneen olla aika varmoja että joko siellä oli vaan edelleen tukos jossain, ilmaa jossain tai mahdollisesti molempia.
Kiitoksia tässä vaiheessa jo avusta. Luulen että tuli näillä kuntoon.