Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: HT Plus C9 lämpökäyrän tehdasasetukset  (Luettu 4002 kertaa)

Poissa remontoija

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 36
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
HT Plus C9 lämpökäyrän tehdasasetukset
« : 17.10.08 - klo:11:13 »
Palautin koneeseen tehdasasetukset, mutta putkarin huoltovalikosta "muuttamat" lämpökäyrän ja shunttikäyrän asetukset eivät palautuneet takaisin tehdasasetuksiin. Onko jollakin koneessaan tehdasasetukset? Onko se niin, että lämpökäyrän ja shunttikäyrän asetukset ovat samat? Olisi kiva saada lähtöasetukset oikeille suunnille. Virittelyn aika on sitten myöhemmin...

Poissa etali

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 9
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: HT Plus C9 lämpökäyrän tehdasasetukset
« Vastaus #1 : 17.10.08 - klo:20:52 »
Mulla on vasta lattialämmitys rakenteilla, eli shunttikäyrä ei näy valikoissa. Mutta manuaalista luntattuna, tehdasasetukset:

- Lämpö lisää/vähennä: 4
- Hienosäätö lämpök.: 0 ast.
- Lämpökäyrän asetus: 0 ast.

- Shuntti lisää/väh.: 4
- Shuntin hienosäätö: 0 ast.
- Shunttikäyrän asetus: 0 ast.
- Shunttikäyrä neutraalialue: 3 ast.
- Shunttikäyrä max GT4:llä: 60 ast.

Eli kyllä minun ymmärtääkseni...

Poissa remontoija

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 36
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: HT Plus C9 lämpökäyrän tehdasasetukset
« Vastaus #2 : 17.10.08 - klo:21:40 »
Tarkennus ongelmaan: Huoltovalikossa (näytön yläkulmassa I/S) kohdassa 1.3 Lämpökäyrän asetuksen peruslukemat lämpökäyrällä 4,0 (Aseta lämpökäyrä Ulk 20o Käyrä 20,0o, jne.) ja kohdassa 1.7 Shunttikäyrän asetukset lukemat lämpökäyrällä 2,0 Aseta shunttikäyrä lämpötiloilla 20o- -35o. Nimittäin tehdasasetusten palauttaminen ei palauta näitä käyrien asetuksia eri lämpötiloilla. Tämän perusteella ei ole mitään "hajua" lämpökäyrällä 4,0 ja shunttikäyrällä 2,0 olevista lähtöarvoista. Nämä eivät ole siis toisesta Asiakasvalikosta vaan Huoltovalikosta...

Poissa remontoija

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 36
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: HT Plus C9 lämpökäyrän tehdasasetukset
« Vastaus #3 : 18.10.08 - klo:08:43 »
Lainaus
Mulla on vasta lattialämmitys rakenteilla, eli shunttikäyrä ei näy valikoissa. Mutta manuaalista luntattuna, tehdasasetukset:

- Lämpö lisää/vähennä: 4
- Hienosäätö lämpök.: 0 ast.
- Lämpökäyrän asetus: 0 ast.

- Shuntti lisää/väh.: 4
- Shuntin hienosäätö: 0 ast.
- Shunttikäyrän asetus: 0 ast.
- Shunttikäyrä neutraalialue: 3 ast.
- Shunttikäyrä max GT4:llä: 60 ast.

Eli kyllä minun ymmärtääkseni...

Kiitos etali vastauksesta. Löysin nämä lukemat manuskista, mutta mitä tarkoittavat asetukset - Lämpökäyrän asetus: 0 ast. ja - Shunttikäyrän asetus: 0 ast.? Näissähän on valikossa nimenomaan viiden asteen välein (20- -35) tehtaan asettamat lämpötilalukemat käyrälle. Onko nämä lukemat oltava molemmissa käyrissä samat? Auttaako minun ongelmaa kuvaajasta (s.16) lineaariselle käyrälle muutamien tietojen poimiminen jollakin lämpökäyrällä (esim. lämpökäyrä 4) ja siitä muiden käyrän lämpötilojen selvittäminen laskemalla?

Poissa etali

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 9
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: HT Plus C9 lämpökäyrän tehdasasetukset
« Vastaus #4 : 18.10.08 - klo:21:01 »
Minä olen olettanut, että tuo Lämpökäyrän asetus: 0 astetta tarkoittaa vain sitä, että käyrää (tai suoraa) ei ole mistään kohdasta "korjattu". Siis tavallaan nimenomaan tuo valikon kohta 1.3 (ja 1.7 mikä ei minulla ...vielä... näy). Mutta en ole ollenkaan varma tuosta.

Tyhmä kysymys: mistä tiedät että nuo eivät ole nyt sinulla oletuksina?

Ja vielä... Jollei täältä viksumpaa tapaa / tietoa tule, niin itse tekisin juuri noin kuten kirjoitit. Tai ehkä kokeilisin ensin skannata sen manuskin kuvan, suurentaa rajusti ja tulostaa isompana paperille. Voisi lukea arvot "luotettavasti" suoraan siitä...