Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 7001i:n kWh-mittari muuttui MWh-mittariksi  (Luettu 1843 kertaa)

Poissa noobi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 85
  • Maalämpöfoorumi
7001i:n kWh-mittari muuttui MWh-mittariksi
« : 14.03.20 - klo:17:02 »
7001i:llä tuli 10000 kWh täyteen luovutettua energiaa. Tässä kohtaa pumpun laskuri suuressa viisaudessaan päätti vaihtaa yksiköt kWh:sta MWh:ksi. Eli ruudussa lukee nyt sitten 10 MWh. Kokonaisluku, ei yhtään desimaalia. Olisihan tuohon ruutuun mahtunut vaikka kuinka pitkä kWh-lukema. Nytpä ei sitten enää pysty millään järkevällä tarkkuudella laskemaan COPpia.

Onko muilla käynyt sama? Kaikissa softaversioissa sama "feature"? Onko kukaan keksinyt miten tämän kiertäisi?

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 237
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Vs: 7001i:n kWh-mittari muuttui MWh-mittariksi
« Vastaus #1 : 14.03.20 - klo:17:34 »
Mitä se cop oli ennen tuota muutosta?

Ei kyllä mikään valtava älynväläys softan tekijöiltä, jäänyt testikin tekemättä kun tommosta eivät ole huomanneet itse.

Poissa ISKI

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 279
  • Maalämpöfoorumi
Vs: 7001i:n kWh-mittari muuttui MWh-mittariksi
« Vastaus #2 : 14.03.20 - klo:20:57 »
Kyllä näyttää olevan ihan tyyppivika, sama ongelma minulla.
Itse en ole toistaiseksi välittänyt tästä, kun Husdatan H60 mokkulaan saatiin nämä kWh lukemat, josta niitä lueskelen.
Lisäksi linkki H60 - Home Assistant osoittautui minulla toimivaksi jutuksi, Home Assistant on hauska hiekkalaatikko vaikka minkälaiseen loggausvirittelyyn.

Mutta kyllä olen sitä mieltä, että Boschin pitäisi toimittaa firmware päivitys kaikkiin pumppuihin, että nuo kWh lukemat saataisiin näkyviin tarkasti.
Bosch 7001i 4-16 LWM, 278m porakaivo GeoDuo M32 keräimellä, lamellihirsitalo 200 m2(rakennusala), tilavuus n. 600m3 (lattialämmitys) + sivurakennus (autotalli 45m2, työhuone 35 m2, ilmakiertoinen lattialämmitys)