Kuva varmaan tarvisi saada sellaiselta hetkeltä että pumppu ei ole vielä sammunut. Juuri ennen sammumista lienee paras hetki jolloin myös paisuntaventtiilin asento on vielä varmasti selainen mitä kone haluaa.
Arvo mikä tuossa on 11.4 on kylmäaineen tulistus. Asetusarvo on 3.0 johon kone yrittää sitä säätää muuttamalla paisuntaventtiilin asento. Asento on tuossa kuvassa 0 eli venttiili on koneen mukaan täysin kiinni. Mietin että voiko kiinni oleva paisuntaventtiili aiheuttaa tuollaisen tominnan?
Kuvasssa esiintyvien lukujen perusteella mikään ei mielestäni viittaa tukkeutuneeseen lauhduttimeen. Tämä on tosin maallikon mielipide ja saatan olla aivan väärässäkin. Ja saattaa olla että kuvassa olevat luvut ovat jo muuttuuneet siitä tilanteesta mikä aiheutti koneen sammumisen(ja näin todennäköisesti onkin käynyt).
Toisiopumpun nopeus näyttää olevan 80%, en tiedä voiko se hajota niin että se ei pyörisi kuin osittaisella teholla(tämä vaan ajatellen "hambula" heittoa että toisiopumppu olisi sökö). Epäilen. Tämän tosiaan pystyisi testaamaan laittamalla toimilaitetestista toisiopumpun päälle ja vastukset käyttöön. Tällöin näkee millainen lämpötilaero vastuksilla tuohon samaan näyttöö tulee. Nythän lähtevässä ja palaavassa vedessä ei ole kuin 0,8 asteen ero eli tehoa ei siirry eteenpäin juuri ollenkaan, tämä lämpötilaero pitäisi olla 5 - 10 asteen välimaastossa. Samoin kaivossa kiertävästä liuoksesta ei oteta energiaa koska siellä lämpötilaeroa on 0,3 astetta, tämä pitäisi olla noin 3-5 astetta.
Tässä on nähtävillä oman koneen käyttövesisyklistä kuva. Näin kylmäainepiirin säätimen arvojen pitäisi muuttua. Klikkaamalla kuvasta taitaa tulla hiukan suurempi jolloin siitä on helpompi saada selvää.


Itse ottaisin paisuntaventtiilin liittimen auki/kiinni ja samoin sen johdon pään koneen piirilevyltä irti. Ajatuksena siis että onko kontaktissa jotain häikkää. Tässä paisuntaventtiilin kuva omasta koneesta.. (edit. nyt kun tarkemmin ajattelee niin ottamasi kuva ei taida kertoa siitä tilanteesta mitään milloin kone pysähtyi)
