Prioriteetti ongelma se on tuossakin...ainut etu nykyiseen 'olisi' (jos toimisi) että lämmitystä saadaan patereille ja lattiaan allas/LKV ajojen aikana.

Tuo kuva on Paintilla muokattu.
Monesti pumpussa on jokin aika mitä saa käyttää käyttöveden tekoon, vaikka prioriteetti onkin korkein. Ja vastaavasti kun molemmissa on korkea pyynti, niin vuorottelee tuon ajan lämmitystä/käyttövettä. Todennäköisesti jonkun ajan kuluttua lämmittää myös allasta, kun siinä on pyyntö päällä riittävän kauan.
Ainakin pwzs malli käy tekemässä käyttöveden nopeasti vastusta apuna käyttäen, mikäli lämmityspuoli on kaukana asetuksesta.
Monesti allaslämmitys on yhdistetty puhdistuskiertoon. Puhdistuksen kiertopumppu on myös yleensä aika tehokas. Kun lämmitetään ns.pikkuhiljaa, voisi allasvettä kierrättävä pumppu olla puhdistusspumppua reilusti pienempi.
Altaan lämmitystarve tulee periaatekuvassa termostaatilla kärkitietona lisäkortille. Samaa kärkitietoa voisi hyödyntää ilman tuota lisäkorttia ohjaamaan vaihtimen primääripuolen kiertovesipumppua. Lisäehtona voisi olla puskurivaraajassa termostatti, mikä estää kiskomasta sieltä kaikkia lämpöjä.
Viessmannissa löytyy parametri tulistuksen säätöön. Tietyissä tilanteissa sitä on järkevää hieman nostaa.
Ait:n päivityksessä on optimoitu paisuntaventtiiliä, mikä näkyy mm.tulistuksen asetusarvon muutoksena 6.0K -> 6,6K.