Laite luonnollisesti kuluu käytössä ja mitä pidempi on käyntiaika sitä enemmän laite kuluu. Myös jos laite käy harvemmin mutta kun käy niin täytyy käydä heti isoilla kierroksilla niin sekin kuluttaa laitetta.
Mikä olisi sellainen kultainen keskitie käynnistysten ja käyntiajan suhteen 
Tuo on se miljoonan taalan kysymys, johon ei taida yksikäsitteistä vastausta olla. Itse olen kokeillut kaikkea mahdolista
säätöjen suhteen, eikä ainakaan sähkökulutuksen kannalta yksikään ole toista selkeästi parempi. Parin talven kokemuksen
jälkeen olen päätynyt säätöihin jossa pyritään minimoimaan käynnistykset. Suurin syy moiseen on Niben tehonsäädön
typerä käyttäytyminen lepojakson jälkeen, sillä kone viihtyy tyhjäkäynnillä aivan liian pitään käynnistymisen jälkeen
ja pahimmillaan tämä näkyy jo sisälämpötilan heilumisena, jolle olen aika allerginen.
500l varaajan ja oman säätöhäkkyrän avulla näillä kevätkeleillä kone käy 16-20h ja nukkuu päivällä yhden pidemmän
siivun, tänään nukkui yli 7h. Eli yhdellä käynnistyksellä /vrk on menty, tosin jos joku naispuolinen menee suihkuun
lepotauon aikana niin vuorokauden käynnistykset tuplaantuu kahteen.
Tuttavalleni asennettiin aika samoihin aikoihin mlp kuin meillä, mutta uudempaan kohteeseen ja ilman varaajaa.
Vajaan parin vuoden pumppailujen jälkeen on tuloksena
Meillä inverttteri F1255-6: 1412 käynnistystä, käyntitunteja 9526h, joista käyttövettä 855h
Kaverilla F1245-6: 7231 käynnistystä, käyntitunteja 3171h, joista käyttövettä 803h
Kahden koneen otos ei ole kovin kattava, mutta ihan hauska pieni kisa meillä on meneillään siitä että
kummalla korkkaa järjestelmä ensin

Kuten noista lukemista näkyy, kyseessä on aika ääripään edustajat:
Toinen käy paljon ja toinen starttailee paljon. Gentlemen, place your bets.