Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Saatu kirjallinen tarjous  (Luettu 4494 kertaa)

Poissa Sunheat

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 48
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Saatu kirjallinen tarjous
« : 21.03.05 - klo:12:28 »
Pyysin tarjousta n.190 neliön uuteen taloon, hiukan alle 500 m3.Tässä yksi saatu tarjous Tampereella olleen Rakentaja 2005 näyttelyn jälkeen:

Carrier NQC 9, eli 9 kW:n lämpöpumppu netto 7200€
Asennus, kun keruuputket asennetaan lämpökaivoon,putket lämpöpumpulta lämpökaivolle, liuokset putkiin ja ilmaus hinta 38€/tunti, asennuksessa 2 miestä,työaika yhteensä 12-16 tuntia.
Lämpökaivon poraus kallioon, keruuputket, liuokset, suojahattu porareiän yläpäähän,yhdyskappale putkien alapäähän,tarvittavat liittimet, tarvittavat painot yhteensä 30€/porametri.
Eli minun tapauksessani 175 metrin lämpökaivo kaikkineen 5250€ + maan osalle tulevat putket, teräs ja muovi yhteensä 59€/metri.Alv 22% sisältyy hintoihin.
Tarjous saatu Tampereen alueen kaivonporausyritykseltä, joka edustaa Carrier-maalämpöpumppua.
Sanoisin, että hyvin kilpailukykyinen hinnoittelu.
Lisäbonuksena pidän sitä, että ko. yritys painehalkaisee myös lämpökaivon veloituksetta,jos siihen ei tule poraamalla vettä.

Poissa sailor

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3 054
  • Lämpöässä V15 11/04-->
Re: Saatu kirjallinen tarjous
« Vastaus #1 : 22.03.05 - klo:20:06 »
Mun mielestä tuo pumppu on kallis. Hamalilta on saanut kuulemma Lämpöässistä 13% alennusta listahinnoista.
Mun mielestä tuon carrierin pitäisi maksaa yli tontun vähemmän ollakseen kannattava. Vertaan nyt lähinnä (itseäni ???) olevaan  V9 malliin. Oletan kirjoituksesi perusteella että asut Tampereen seudulla etkä täällä Keski-Siperiassa niinkuin meikä ;D jolloin V9 riittää mainiosti.

Jani
Lämpöässä V15 Opation modaus:
http://sailor.arkku.net//trend.jpg.jpg