Saanko nyt ostaa jo jonkun hienon kosketusnäytön jossa on hienot valaistukset, vai ruuvataanko vielä tunkkeja? 
Kertomasi perusteella ehdottaisin seuraavaa:
- Voisit ruuvata tukista makkareiden virtausta hieman pienemmäksi. Se varmaan auttaa liikaan lämpenemiseen ja parantaa pumppusi hyötysuhdetta hieman.
- Osta silti ne hienot termarit

On minullakin sellaiset, joista voi ainakin katsella huoneen lämpötilaa.
- Maalämpöpumpun aikaohjelmaa sopivasti ajastettuna voin kanssa suositella.
Minä olen nyt tämän talven pörssisähkösopimuksen myötä yrittänyt optimoida lämmitystä halvoille tunneille - siis lähinnä yöaikaan. Olen tarkoituksella antanut talon myös viilentyä hieman illaksi. Pumppu käy sitten yöllä monta tuntia putkeen lämmittääkseen takaisin. Tämä muuten EI ole hyötysuhteen kannalta optimaalista, mutta olen pyrkinyt optimoimaan sähkölaskua euroina, vaikka kilowattitunteja kuluukin enemmän.
Nämä ovat tietysti ihan henkilökohtaisia mieltymyksiä. Minulle on sopinut hyvin, että makkari on hieman viileä illalla nukkumaan mennessä ja aamulla herätessä on sit lämpimämpi (ei kuitenkaan liian kuuma).
Minulla on betonilaatta joka puolella ja siitä tulee paljon hitautta lämmitykseen. Pumppu saa yöllä käydä monta tuntia ennen kuin lämpö alkaa siirtyä huoneeseen (ja toisaalta se säilyttää lämmön pitkään päivän aikana). Keskustelun aloittajalla oletettavasti yläkerrassa on puurakenteinen välipohja, josta lämpö lattialämmitysputkista siirtyy huomattavasti nopeammin huoneeseen. Tämä vaikuttaa aikaohjelman käyttöön ja mihin aikaan pudotus/lämmitys pitäisi ajastaa.
Pitää vielä mainita, että jos harrastaa merkittävää lämpötilan pudotusta, niin sitä ei pysty kylmillä pakkasilla tekemään. Silloin kun pumpun käyntiaikasuhteen tarvitsee olla iso, niin ei voi pakottaa huilaamaan kovin pitkäksi aikaa. Pakko antaa käydä kalliillakin sähkön hinnalla.