Tässä omia huomioita. Tulkitsinko ATSin tutkimuksia oikein että täysillä on parempi?
26.12 klo 21 - 27.12. klo 10 = ULT -6C, LP 25%, delta 6.9K, COPpelo 4.9
27.12 klo 23 - 28.12 klo 11.30 = ULT -11C, LP 30%, delta 6.2K, COPpelo 4.7
28.12 klo 21 - 29.12 klo 09 = ULT -8C, LP auto, delta 5.6K, COPpelo 4.8
29.12 klo 10 - toistaiseksi --> ULT -11C, LP 50%, delta 4.7K, COPpelo 4.7
ULT ulkolämpötila ka
LP latauspumpun nopeus
delta, lämmönjaon delta (meno - paluu)
COPpelo, logintutkijan laskennallinen COP
Olen joskus saanut aikaiseksi puskuri meno (bt25) ja MLP meno (bt2 tai bt12) eroksi lopussa 0.5C ja se taisi tulla latauspumpun =< 20% nopeuksilla. Tässäkö kyse UKV100:n kerrostumisesta kun näillä testatuilla nopeuksilla tuo ero pysyttelee 1-2C luokassa?
Puskurivaraajan 4-putkikytkennän patterikierron pumppuna toimii UPS 25-40 II-asennolla.
Automaatin käyttö näyttää asettavan deltan melko vakioksi verrattuna latauspumpun vakionopeuteen.
COPpelo on nimenomaan tuo laskennallinen COP eli ei kunnon virtausmittareihin perustuva. Muutenkin se näyttää reagoivan ulkolämpötilaan eli ei taida auttaa verrata sitä ellei saa tasaista keliä testeihin.
Mitenkään vakavaahan tämä ei ole mutta heräsin yöllä hikisenä ajatukseen että ensi kesänä siirryn hybridikytkentään joka on 2 putki kun lämmitetään ja 3-putki kun ei lämmitetä. Jollain solenoidiratkaisulla tämä lienee mahdollista - pitää tutkia Nibettimen ulostuloja tarkemmin!
