Tätä ei voi toteuttaa vanhaan systeemiin, mutta uusissa taloissa kuumavesiputki kannattaisi sijoittaa laatan valuun.
Näin hukkalämpö menisi suoraan hyötykäyttöön 
Toisaalta talvella laatta lämmittäisi seisovan käyttöveden melkein kokonaan ja mitään erillistä kiertoa ei ehkä tarvitsisi
ollenkaan.
Ehkä suoraan valussa laatta johtaisi turhan hyvin lämpöä pois siitä putkesta, vaikka itse vesiputki onkin suojaputkessa.
Hieman vastaavalla idealla minulla on laatan alla styroxissa kylmän veden putket alimmassa styrox-kerroksessa lähellä viileää maata ja lämpimän veden putket ylempänä lähempänä laattaa.
Ei kai se laatta kuitenkaan seisovaa vettä putkessa lämmitä. Ei minulla ainakaan talvella tarvitse laatan lämpötilan olla kuin noin 25...26 astetta. Lämmin käyttövesi toivottavasti saisi olla hieman lämpimämpää.
Siitä olen samaa mieltä, että lämpimän veden kierto kannattaa jättää pois, jos vain suinkin mahdollista (= talon pohjapiirrustus suunniteltu niin, että putkivedot eivät ole hirveän pitkiä). Ei minullakaan lämpimän veden kiertoa ole. Hanasta voi muutaman sekunnin joutua odottamaan lämmintä vettä, mutta se ei haittaa.
Jos putkivedot on niin pitkiä, että kierto tarvitaan, niin silloin kannattaa harkita jotain ajastussysteemiä ja kierron kuristamista mahdollisimman pieneksi, kuten aiemmin tässä ketjussa on todettu.