Mitähän tuo H L -pressostaatin hälytys itse asiassa tarkoittaa. (H voisi tarkoittaa High = korkea, L = Low, matala))
Jos se tarkoittaa yläpaineen hälystä, H, on kyseessä liian vähäinen lämpökuorma.
Syynä voisi olla vaikkapa osin tukkeutunut lauhdutin, tai jotain muuta, joka vähentää lämmön siirtymistä lauhduttimelta kiertoveteen.
On vähän outo?
Jos se H L -pressostaatin hälytys onkin L, eli matala?
Syynä voisi jopa olla kylmäaineen vähentyminen, vuodon seurauksena.

Jos tämän näköisessä tarkastuslasissa näkyy kuplia yli 5 minuutin käynnin aikana, on ilmeistä, että kylmäaine voisi olla vähentynyt.
Toisaalta tuo meno ja paluu lämpötilojen erotus (= 3 astetta) ei kertoisi siitä.
Tuo erotuskin pienenee, jos pumppu toimii alentuneella teholla.
Kukahan mahtaisi tuntea tämän CTC -tyyppisen pumpun?
Jeesatkaa Pikku_arska´aa!