Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: SH16-ihmettelyä  (Luettu 25275 kertaa)

Poissa bittivirhe

• Vanha jäsen
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Vs: SH16-ihmettelyä
« Vastaus #40 : 04.11.14 - klo:08:46 »
Täytyy vain ihmetellä, kuinka paljon jaksaa suomalainen mies päätään seinään hakata...

Nämä lainaukset on sinun aiemmista ketjuistasi:

"Saavat kohta tulla hakemaan romunsa pois.  Ensin kuukausia noita status-viestejä ja nyt sitten meni vikatilaan koko roska.  Putkarista ja Oilonista ei ole ollut apua.  Että pitikin ostaa "kotimainen pumppu".

"Se nyt on kuitenkin selvää, että tämän vuoden maalämpöprojektiin ei Oilonia eikä tätä putkimiestä tule."

Keväällä juuri jahkasit ongelmien kanssa kuukausikaupalla, ja nyt on vanhoista mitään oppimatta hommattu samanmoinen vehje ja uusi case päällä: Käsittämätön määrä vaikeuksia, ja taas tapellaan. Käsi taskussa nyrkkiin, ja katse peiliin.

Itse valitsin maalämmön, koska se on vaivaton.

Jep, myönnän kääntäneeni kelkkani.  Tässä muutama perustelu:
- MH9:n kanssa olleet ongelmat johtuivat viallisesta anturista (ja ehkä vaihtoventtiilin moottorista), toiminut hyvin anturin vaihdon jälkeen
- kilpailevia pumppuja myyvät tekivät tarjouksia täysin alimitoitetuista järjestelmistä
- mitä olen foorumia lukenut, muissa(kin) merkeissä on ongelmia ja ihmeellisiä säätötarpeita jne
- olen jollain lailla tutustunut MH9:n logiikkaan ja web-käyttöliittymään, joten SH16 on valmiiksi osittain tuttu
- Oilonia myy tuttu putkimies

Ja SH16 toimii, käyttöveden lämpötilan noston jälkeen lämmin vesi ei ole loppunut kesken.  Jos vielä saisi tuon jäähtymisen pois lämmitysjakson alussa, niin ei olisi toistaiseksi valittamista.  Se on sitten oma asiansa, riittääkö kaivojen tuotto.
MH9, SH16