Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Uudiskohteen pumppuvalintaa?  (Luettu 2943 kertaa)

Poissa hamis

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Maalämpöfoorumi
Uudiskohteen pumppuvalintaa?
« : 20.09.14 - klo:00:06 »
Olemme rakentamassa ensi vuonna Nokialle omakotitaloa 139 neliötä. Yhteen kerrokseen. Kastellin normi eristykset. Alapohja 200mm,seinät 250mm villaa,yläpohja 100mm villa ja 400mm puhallusvillaa. Keskikorkeus n.2.9m. 2aik. ja 3 lasta. Käyttöveden riittävyys mietityttää,kerran kuussa kyllä vain kaikki saunotaan. Millä pumpulla saisin käyttöveden riittämään,erilliselle varaajalle ei ole teknisessätilassa tilaa. Niben 1245 tuotti ruotsin testissä eniten käyttövettä,ja sen saisin halvalla. Myös viessmannin 242 vitocal oon katsonut. Stiebel wpc 04 tarjottiin 100m kaivolla,mutta ei kyllä syvyys taida riittää?
« Viimeksi muokattu: 20.09.14 - klo:09:43 kirjoittanut tomppeli »

Poissa hamis

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Uudiskohteen pumppuvalintaa?
« Vastaus #1 : 20.09.14 - klo:01:04 »
Niin piti vielä lisätä,että 2 suihkua on siis tulossa.

Poissa tomppeli

• Yleismoderaattori
  • Konkari
  • yli-ikämies
Vs: Uudiskohteen pumppuvalintaa?
« Vastaus #2 : 20.09.14 - klo:09:42 »
Olemme rakentamassa ensi vuonna Nokialle omakotitaloa 139 neliötä. Yhteen kerrokseen. Kastellin normi eristykset. Alapohja 200mm,seinät 250mm villaa,yläpohja 100mm villa ja 400mm puhallusvillaa. Keskikorkeus n.2.9m. 2aik. ja 3 lasta. Käyttöveden riittävyys mietityttää,kerran kuussa kyllä vain kaikki saunotaan. Millä pumpulla saisin käyttöveden riittämään,erilliselle varaajalle ei ole teknisessätilassa tilaa. Niben 1245 tuotti ruotsin testissä eniten käyttövettä,ja sen saisin halvalla. Myös viessmannin 242 vitocal oon katsonut. Stiebel wpc 04 tarjottiin 100m kaivolla,mutta ei kyllä syvyys taida riittää?
Koetin tehdä laskelman.
Jos olen tehnyt sen virheellisin perustein (talotyyppi?), kerro ja korjaan sen.

Stiebel on ehkäpä mitoitettu jollain Keski-Eurooppalaisella kaavalla.

Laskelma on vain suuntaa antava, ei minkäänlainen takuumitoitus!
Alan ammattisuunnittelijalta saat parhaan suunnittelun ja mitoituksen.