Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Niben loggaus tikulle  (Luettu 2656 kertaa)

Poissa Jakari

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
Niben loggaus tikulle
« : 29.01.14 - klo:00:51 »
Hei,

Onko foorumilaisilla tietoa, miksi nibe ei loggaa kaikille usb -tikuille ?
Mulla on käytössä kymmenkunta tikkua ja vain yksi niistä kelpaa login taltioimiseen.

Olen formatoinut tikkuja fat ja fat32 muotoon, sekä pika- että perusteellisemmin.
Olen tarjonnut vain pienempiä 500 MT ja 1 GT usb-2 malleja. Aina sama juttu, se yksi kelpaa, muut ei.  :'(
Nibe tunnistaa kaikki tikut ja antaa "aloittaa loggauksen", mutta hetken päästä logitäppänä häviää näytöltä ja vain tyhjä kansio on ilmestynyt tikulle.

Tämä kelvollinen on mallia Kingston DataTraveler 512 MB.
Kokeilin toista aivan samanlaista tikkua ja nyt wintoosa ilmoittaa, että ei tunnista enää koko vimpainta, Kiva juttu !

Poissa maalämmittää

• Konkari
Vs: Niben loggaus tikulle
« Vastaus #1 : 29.01.14 - klo:06:31 »
Muistikuva on, että vain FAT ja perusteellinen formatointi on se joka toimii.
Ja että miksi, niin se pieni tietokone joka Nibessä on sisällä ei osaa muita "formaatteja" kuin FAT.

Kuvaamasi kokemukset ovat tuttuja.
Joskus vasta toinen formatointi on purrut.

Aktiivitikku mulla on 16Gb Lacie formatoituna yllä olevasti.
Pienikokoinen muisti, jotta kannet menee siististi kiinni.
Nibe F1145-10kW+VPB200+UKV100+kaivo 180m. Pääosa 1 lehtisiä pattereita (yht. 22 kpl). Rauma -60 - 70 lukuinen yksitaso 160m2 + 80m2 n. 10-12C askartelu+varastotilaa. Osatehokone. 33->13MWh/v. KH-lattia sähköllä

Poissa zeniitti

• ♪♫♪♪♫
  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • Nibe 1245 8kW / 160m / Vallox 150Effect SE MLV
Vs: Niben loggaus tikulle
« Vastaus #2 : 29.01.14 - klo:09:17 »
Mulla oli onglmia kans saada tikkua tunnistumaan. Vanha ei minkään merkkinen ½Gb:n tikku ainoastaan tunnistui. Sitten sekään ei einää tunnistunut. Sitten boottasin pumpun niin heti alkoi toimimaan. En tosi kokeillu toisella tikulla sen jälkeen, mutta boottia vois kokeilla.

Kokeilein fat, fat32, ntfs. Kaikki pikana. Nyt tais olla fat32 pikana sisässä.