Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Onko ollut ongelmia?  (Luettu 7537 kertaa)

Poissa Valitsiamies

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 11
  • Ekowell ECT-500 (-05) 2x300m
Onko ollut ongelmia?
« : 09.11.04 - klo:21:25 »
Valinta edessä ja käyttökokemukset kiven alla.
Geopro on kuitenkin alalla aika uusi tulokas, vaikka mainoksissaan esiintyykin kuin maalämmön keksijä.
On hyvä että suomessakin tehdään näitä ruotsalaistyyppisiä pumppuja  ::)

Poissa hillo

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 18
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #1 : 10.11.04 - klo:08:35 »
Geopro:lta saa myös "suomalaistyypin" pumppuja, joka itsellänikin on. Ongelmia ei ole ollut, kaikki on toiminut moitteettomasti.

Poissa mtv

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #2 : 28.01.05 - klo:15:03 »
Itselläni on Geopro GS11 ja hyvin hyrisee. Kolme kerrosta (lattialämmitys)+autotalli pysyy lämpimänä ja kuumavesi riittää.
Vuosi sitten, kun pyysin tarjouksia eri maalämpö firmoilta oli yksi ylitse muiden. Täytyy kyllä sanoa, että "ruotsalaismerkit" eivät vakuuttaneet. Geopro:ta on asennettu vuonna 2004 Etelä-Suomen alueelle monta sataa kappaletta.
Jotta ei menisi liikaa kehun puolelle, täytyy sanoa, että tekninen tuki on kaikilla merkeillä yhtä huonoa.
Luin aikaisemmin kompressorien meluista ja täytyy kyllä sanoa, että Geopro on ylivoimaisesti hiljaisin !
Copelandin ruuvi toimii kuin kissa. Pientä hyrinää vain. Ei ongelmia!Voin suositella.

Poissa Jarno

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Geopro SH7 + 330l varaaja + kaivo 195m
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #3 : 16.03.05 - klo:14:08 »
Itselleni juuri asennettu Geopro SH7, ja meteli yllätti, luulin hiljaisemmaksi. Tosin pumppu on toistaiseksi yksin kiviseinäisessä huoneessa, eli huonevaimennusta ei käytännössä ole. Voi tietysti olla, että olen turhan herkkäkorvainen, mutta olisi kiva päästä kuuntelemaan jonkun toisen Geopro-pumppua pääkaupunkiseudulla. Jos niitä on nyt satoja asennettu, niin löytyisikö täältä joku??

Poissa pihi

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 10
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #4 : 30.03.05 - klo:13:30 »
Mulla on yhtenä vaihtoehtona SH-malli. ...eli minäkin kaipaisin kommentteja Geoprosta. Onkohan SH-malli mahdollisesti äänekkäämpi? Eli ei olisi niin tehokkaasti äänieristetty kuin  (kodinhoitohuoneeseenkin myytävä) GS.

Entä onko hintatietoja mitä on tullut maksamaan?

Poissa jaris

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 0
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #5 : 30.03.05 - klo:21:34 »
Minulla on SH11.

Näin jälkeenpäin olen ihan tyytyväinen, että joku tuli sanoneeksi sen sijoittamisen olevan järkevintä talosta erilliseen tekniseen tilaan. Kun tuo oli mahdollista, näin tein.

Ei SH silti mitenkään kovaa melua pidä, mutta ääntä kyllä. Kompressori jyrisee muutaman kertaluokan kovempaa kuin jääkaappi, ja minua ääni ainakin kiusaisi kodinhoitohuoneessa. Äänet kun tuppaavat kuulostamaan kovilta hiljaisessa talossa yöaikaan.

Sanottakoon muuten, että muissa viesteissä esillä olleet ongelman poikaset ovat asettuneet, ainakin toistaiseksi.

Poissa Jarno

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Geopro SH7 + 330l varaaja + kaivo 195m
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #6 : 16.07.05 - klo:01:31 »
Ihanko itsestään asettuivat, vai löytyikö selkeä syy?

Poissa jaris

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 0
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #7 : 16.07.05 - klo:17:17 »
Kerrostumisen tapahtumatta jääminen johtui lämpöpumpun lämmönsiirtopiirin ruoskapumpusta, joka oli jäänyt asentajan jäljiltä täysille. Ruoska ykkösasentoon ja toimi kuten pitikin. Hetken ennen sähkärin käyntiä, joka kytki lämpimän käyttöveden ruoskapumpun. Nyt tilanne on taas sama - lämpö jakautuu lähes tasan.

Kun lämmitysvesi ei oikeasti kierrä lattian alla on mahdotonta sanoa mikä tilanne on kylminä aikoina.

Siispä odottelen kylmien ilmojen paluuta ennen kuin alan virittelemään mitään. (Käyttövesi palaa sekä yläosaan että keskiosaan  - sulku keskiosaan johtavaan putken haaraan voisi auttaa). Pitää puhua asentajan kanssa.

jasso

Poissa Jarno

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Geopro SH7 + 330l varaaja + kaivo 195m
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #8 : 16.07.05 - klo:23:51 »
Minulla on käyttöveden kytkentä noin viikon sisällä, tarkoitus laittaa kierron paluu siihen kierukoiden väliin, eli kertovettä lämmitetään vain yläosan energialla.

Onko teillä kierron paluu haaroitettu kahtia?

 Jarno

Poissa tomppeli

  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 8 607
  • Vanha pieru!
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #9 : 23.05.07 - klo:14:10 »
Lainaus
Copelandin ruuvi toimii kuin kissa. Pientä hyrinää vain. Ei ongelmia!Voin suositella.
-----
Vikipedian sivuilla löytyy hyvä animaatiokuva (Copelandin) SCROLLin toiminnasta -> http://en.wikipedia.org/wiki/Scroll_compressor
Taikka tästä samaa suomeksi -> http://fi.wikipedia.org/wiki/Scroll-kompressori
« Viimeksi muokattu: 23.05.07 - klo:14:13 kirjoittanut tomppeli »

Poissa ULF

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 10
  • MLP hankkimasa
Re: Onko ollut ongelmia?
« Vastaus #10 : 30.05.07 - klo:20:49 »
Lainaus
Itselleni juuri asennettu Geopro SH7

Millaiseen tilaan tuo laitos asennettu? Itse vertailen juuri, että hankinko GS60 vai pitäiskö hankkia SH ja varaaja??  Tosin jälkimmäinen maksaa varmasti reilusti enemmän...käyttövettä riittää takuulla liikaakin