Laitetaan nyt vaikka tälle osiolle, kun ei muuta keksinyt.
Elikkä huomasin tuossa n. 6 vk MLP:n käyttöönoton jälkeen, että kaikki entisetkin PEX tuloputket jämähti vahvaan ruskean mustaan lieraan, kun talon lämmöt laski entisen 23 vuotta vanhan öljylämmittelyn jälkeen sen verta alas, että kaikki piirit aukesi ja pukkasi sakat kiertoon. Nyt on jo ihan selvää, että suodatus hommat on edessä ja harmittaa oikein tosissaan, kun ei kukaan ymmärtänyt kertoa etukäteen tuosta lieran poistosta.
Nyt kaivattaisiin siis sellaista keskustelua, että miten huolehditte itse tuosta kalliiden lämmönvaihtimien, antureiden, venttiileiden ym. terveydestä omalla kohdallanne?
Mulla on nyt sellainen suunnitelma, että laittaisi sellaisen puskurivaraajan yli menevän pienen pumpun, jopka vaikka kerran viikkoon pyörittäisi tuota puskuria ympäriinsä muutaman tunnin. Löysin siihen kelpaavia edullisia suodattimiakin, kun ei oikein innostunut noista 5000 € maksavista kerrostalojen ratkaisuista.
Eli laittaisi 2 tuollaista patruunaa peräkkäin ja sitten ostaa vaikka pari säkillistä noita patruunoita ja alkaa siivilöidä. Entäs tuollainen fysiikalliskemiallinen koostumus tuolla kiertovedellä? Onko siitä jotain suosituksia, tai muuta NiksiPirkka hommaa ,miten tehdään tuon litkun passivointi. Vaikuttaako esim aktiivihiilen läpi kulku tuohon kiertolitkuun positiivisesti, jos se neutraloi lähes mitä tahansa aktiivista komponenttia tuolta kierrosta. Ajattelin, että joskushan se litkun aktiivisuus on loppuun käytetty ja sen jälkeen nuo paruunat rauhoittuu. Onkos hommassa miten järkeä? Ja työkseenkin asian kanssa tuttavuutta tehneet siis saa nyt antaa mielellään ihan kaiken, mitä tästä tietää, ennen kuin on laitteet ummessa ihan kokonaan.
Ja tuossahan olisi linkkiä sellaiselle laitteisto hankinnalle edullisesti. Siellähän on myös tuo UV legionellan poisto patruunakin, jota olen jo muutamalta valmistajalta kysellyt. Mutta se on jo toinen juttu. Elikkä harkinnassa on siis tuollainen 2 patruunan yhdistelmä. Ei olisi hinnan kiroissa vielä. Ainakaan noihin virallisiin laitteisiin verrattuna.
http://www.wetec.fi/esisuodatushttp://www.wetec.fi/tuotteet.html?id=7/