Aina Nibettäjää talkoilla autetaan. Alla meikän arvot (ja kommentit suluissa jos luulen jotain lisäarvoa asetukseen tuovani). Eivät siis mitkään referenssiarvot mutta pitkällisen säätämisen tuloksena 'optimoidut' tänne. Pumppu muuten sama mutta heikompi -10 malli.
1.1 lämpötila +21,5 (sinulla taisi olla näppisvirhe tässä..? 5 kuulostaa melko kylmältä sisälämmöltä - vai puuttuuko sisäanturi?)
1.9.1 lämpökäyrä 3 (+2) (tämähän on talokohtainen eli siitä sen enempää)
1.9.3 ilmastointijärjestelmä (pienin menolämpötila 10astetta) (sinun 40 kuulostaa melko isolta - itseasiassa täällä pumppu pystyy maksimissa 42C menoveteen tällä lämmönjakojärjestelmällä. Itse hain tuolla 10C tilannetta joka ei toteutuisi koskaan eli en halua pumpun tekevän jonkin lämpöistä menovettä vaan lämpötilan vuoksi. Lattialämmityksessä tällä lienee painoarvoa.)
4.9.1 käyttöpriorisointi 10/50 min (tässä haen sitä että kämppä ei kylmene niin nopeasti kuin suihku eli priorisoin käyttövettä isolla arvolla. Eli tunnista käyntiä tehdään 50 min vettä ja 10 min lämmitystä jos kummallekin tarvetta samaan aikaan)
4.9.3 käynnistä kompressori -180 (täysin tottumukseen ja talon lämmönmenetykseen perustuva arvo. -180 en juuri ja juuri huomaa sisälämmön viilenemisenä. Sisälämpömittari kylläkin kertoo n. 0,5 asteen heittelystä.)
käynnistä lisäys -700 (kerran kun oli kunnolla pakkasta ja oltiin kaiketi lähellä -180 asteminuuttia, talon naiset päättivät tyhjentään varaajan suihkutteluun jonka jälkeen koin ensimmäisen kerran lisävastukset töissä oletusarvosta -400 lähtien. Asteminuutit olivat silloin luokkaa -650 kun käyttövesituotanto loppui joten päätin asettaa tuon -700 ihan vain siksi että normielämällä pitäisi päästä ilman lisähönkää. Lämmittääpähän sitten vähän kauemmin taloa. + opetuksellinen arvo: jos laulat aarian suihkussa, talo kylmenee

)
lisälämm portaiden ero 100 (lienee oletus)
3.1 Huoltotiedot (näiden arvojen logittaminen ja analysointi Brunon taulukolla hedelmällisempää kuin yksittäisen ajanhetken arvojen katselu)
BT10 xx
BT11 xx
BT2 xxast menolämpö
BT3 xxast paluulämpö
BT12 xxast lauhduttimen meno
5.1.2 ilmastointijärjestelmä 1 60ast (lienee oletus ja ei pitäisi koskaan osua kohdalle jos tuo 42C maksimi meno pitää kutinsa täällä)
5.1.3 maks ero komp 15ast (sinun arvolla 4 taitaa tulla melko paljon pätkäkäyntiä, ainakin patteritalossa. Tämä arvo siis katkaisee lämmityksen jos menoveden ero isompi kuin tuo 4 (ja kait myös toistepäin eli käynnistää koneen). Omassa tapauksessa ero lienee jopa 10 ellei yli ja siksi muutin oletuksen 10->15 jotta asteminuuttilogiikka saa rauhassa "hengittää")
maks ero lisäläm 7ast (jätin oletukseen)
5.1.9 lämmönkeruu pumpun nopeus 100% (tällä päässyt lähimmäs 3 asteen ihanne lämpötilaeroa. Itseasiassa olen miettinyt ahdistaako joku paikka kun täysillä pitää mennä..)
5.1.11 kiertovesipumpun nopeus (näiden säätöön ehdottomasti Brunon taulukko)
käyttövesi 25%
lämmitys 25% (ulkoinen kiertovesipumppu on II nopeudella, eli olen yrittänyt sopeuttaa sisäisen pumpun siihen - puskurivaraajan 4-putkikytkentä

)