Mulla Geopro SH7, jossa lienee sama kompura kuin GS75:ssä. Kun laitteen etukansi on auki, se sirittävä ääni kuuluu hyvin selvästi ja lujaa. Kun kansi on kiinni, se sirittävä ääni vaimenee huomattavasti, ja päällimmäisenä on matalataajuinen "jyrinä", jota pahentaa se, että koneikon osat resonoivat mukana. Koneen saranoitu yläkansi on jotain lasikuitua/muovia ja se myös värähtelee mukana. Olen vaimentanut sen kannen muutaman kilon punnuksella...
Eli pettymys äänitason suhteen. Nyttemmin olen jo tottunut tuohon, mutta onneksi ei tullut sijoitettua asuintilojen läheisyyteen.
Jos oikein häiritsee, niin etsi jostain (täältä?) toinen GS75:n omistaja, jolla se on kodinhoitohuoneessa ja käy kuuntelemassa. Saisit vertailupohjaa ja todistetta omasi liiasta äänekkyydestä.
Sitten vielä: jos laitteiden äänitasoja yleensäkään ilmoitetaan, niin monesti ilmoitetuissa luvuissa on mukana "normaali" huonevaimennus. Mutta jos kodinhoitohuoneessa pinnat on kaakelia, tasoa, kaappia jne. ei ko. huoneen huonevaimennus olekaan oletettu 10dB vaan saattaa olla jopa negatiivinen!