Tervehdys,
olen tuon Nibe sidoksen (binding) väkertänyt tuohon OpenHAB:n. Itseasiassa olen ollut aktiivinen kehittäjä jo muutaman vuoden openhab projektissa.
Nibe tukea olen itse nyt pyörittänyt 4kk ilman ongelmia. Alunperin tein rasperryllä tämän rs485 integraation, mutta siirryin arduinoon. Syynä oli vakaus ongelmat ja ongelma sähkökatkon jälkeen. Nibe kerkeää käynnistyä nopeammin kuin pi, jolloin nibe ottaa herneen nenään ja laittaa hälyytyksen päälle. Arduino herää saman tien, joten on heti kuittailemassa viestejä pumpulle. Todella hämärästi tehty nibelta tämä tuki, jos kuittausta ei saada niin pumppu tekee hälyytyksen ja menee vika tilaan. Vaikka yhteys ongelma olisi väliaikainen, vasta hälyytyksen kuittas palauttaa pumpun normi tilaan. Ei mitään järkeä. Hälyytys on ok, mutta ei vika tila. Lisäksi hälyytyksen pitäisi hävitä automaattisesti kun yhteys on palautunut.
Itse pyöritän openhabia mac minillä, mutta sen pitäisi toimia myös raspilla ja monella muulla arm pohjaisella pikku koneella.
Uudet sivut löytyvät muuten täältä:
http://www.openhab.orgJos joku pääsee niin pitkälle, että saa dataa nibeltä, voin laittaa esimerkkejä kuinka konffata openhabia.
-Pali