Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tarjouspyynnöt  (Luettu 3696 kertaa)

Poissa MoRo

• Täysjäsen
  • Mikähän olisi paras?
Tarjouspyynnöt
« : 14.03.08 - klo:18:20 »
Tällä foorumilla haetaan aina halvinta vaihtoehtoa. Mielestäni halvin ei ole koskaan hyvää. Vertailkaa eri vaihtoehtoja ja lmp-pumppujen toimittajien kesken on kilpailua mutta mielestäni on paras valita se tunnettu ja tunnustettu toimittaja jolla on pitkä kokemus laitteiston toimittamisesta. Valitsin vaihtoehdoista sen luotettavimman joka on n. 900 ekua kalliimpi kuin muut ja toimitus oli paras mahdollinen ja huolto pelaa niinkuin  pitääkin.  Oli muuten paikaillinen toimittaja. Kun ongelmia tulee niin mitä teette "olette kusessa" kun halvin toimittaja on 500 kilometrin päässä.
Ottakaa järki käteen.  Sohaisen vain tätä muurahaispesää joka on lämmennyt sisäänpäin.
"Järki käteen" ??? :-X :-/ :'( Itku loppujen iloksi kun teitte väärän valinnan.

Poissa santeri1

• Täysjäsen
  • 9800kw kaikki sähkö
Re: Tarjouspyynnöt
« Vastaus #1 : 14.03.08 - klo:18:57 »
Jokainenhan hakee varmaankin itselleen parasta ja toimivinta ratkaisua lämmittämiseen. Minun pumppumerkkini toimittaa ilmeisesti tätä mainitsemaasi halvimman merkin asemaa.
Itse ostin vehkeet ja asensinkin suurimman osan omakätisesti, joten toimittajaa ei voi haukkua ainakaan suurisanaisesti. Käyttämäni pumppumerkki on käsittääkseni aika yleinen ja jopa aika lailla jalansijaa saanut. Hups, näyttää myös sponsoroivan tätä foorumia.

Itselläni yhtenä valintaperusteena oli hinta ja tietenkin koneen referenssit, joita suvulta ja ystäviltä löytyy. Ja tietenkin pumppu piti vielä osata laittaa toimintakuntoon omin pikku kätösin.

Olen iloinen puolestasi, kun olet saanut toimivan ratkaisun ja parhaan mahdollisen toimittajan. Olet siis onnistunut tehtävässäsi, kuten myös minäkin tunnen olevani.
Mikäli ongelmia tulee joskus (vielä niitä ei ole tämän kohta neljän vuoden pumppukokemuksen jälkeen ja toivon ettei tulekaan) otan yhteyttä korjaajaan, joka asuu 40 km päässä minusta, mikäli en itse osaa korjata. En siis koe olevani ainakaan "nesteessä".

En tiedä mikä merkki nyt sitten on tuo oikea valinta, ilmeisesti mielestäsi Ivt. Se on varmasti hyvä vaihtoehto, en ole vastaan. En kyllä äkkipikaan osaa sanoa yhtään huonoakaan pumppumerkkiä. Minulla ei ole kokemusta kuin omastani.

Kyllä tuo kirjoitus mielestäni kaipaisi vähän lisäystä kontoltasi, että mitä oikein meinailet?

ps. Minun pumppuni oli sikahalpa ja tekee sen työn mihin se ostettu  ;)
Nibe Fighter 1215-7, 400 m keruuputkisto savimaassa, asennus 2004,  1 1/2 puutalo (2004) 160 neliötä lattialämmityksellä. Asukkaita 2+2

Poissa tomppeli

• Yleismoderaattori
  • Konkari
  • yli-ikämies
Re: Tarjouspyynnöt
« Vastaus #2 : 15.03.08 - klo:13:42 »
Lainaus
Jokainenhan hakee varmaankin itselleen parasta ja toimivinta ratkaisua lämmittämiseen.
Näinhän se on.
Mutta se kallis ei läheskään aina ole se paras.
Jos on varaa maksaa ylimääräistä, niin siitä vaan.
Harvalla meistä kuitenkaan on liikaa rahaa.

Pumppuhankinnassa haetaan taloudellisuutta ja ekologisuutta. Hintakin on siis varsin tärkeä peruste.!
Monia kalliita pumppumerkkejä myydään toisellakin nimellä.
Ja sillä toisella nimellä saa sen saman pumpun sitten jo vähän edullisempaan hintaan.

Ennen kaikkea.
Kun ostaa pumppua, kannattaa kysyä useita tarjouksia ja tutustua eri merkkeihin.
Jotkut pumput myydään lähes rakennussarjoina, elikkä niiden käyttökuntoon rakentaminen vaatii paljon lisäosia ja asennustyötä.
Sellaisen rakennussarjapumpun hintaa ei voi verrata toiseen, joka toimitetaan lähes starttivalmiina kaiken käsittävänä valmiina pakettina.

Ota siis selvää siitä, mitä olet ostamassa.
Tähän kaipaan yhteiskunnalta tukea jonkinlaisen lämmitysjärjestelmien hankintaoppaan muodossa.
Omakotilämmittäjä kaipaa apua maamme alan viranomaisilta.

Kauppiaisiin ja heidän mainoksiinsa on aina pitänyt suhtautua pienellä varovaisuudella.
Niin pumppuhankinnoissakin.