Lämmönjakoputkiston paine tulisi pysytellä 0.8-1.2:n välillä. Vesijohtoveteen on liuenneena aika paljon kaasuja, joten uudessa järjestelmässä paine voi aluksi pienentyä, kun kaasut erottuvat vedestä (ja tulevat venttiilistä ulos). Varmaan sen punaisen purkin (kalvopaisunta säiliö, jonka paine tulisi myöskin säätää tuohon 1bariin. Mittaa auton renkaan painemittarilla, venttiili on purkin päällä) tienoilla on kaksi peräkkäistä hanaa (tuplavarmistus) ja siitä putki vesijohtoverkkoon. Järjestelmä on täytetty tuota kautta.
Oletusarvoisesti molemmat hanat pitää olla kiinni, ettei lämmityspiiriin vahingossakaan pääse vuotamaan vesijohtoverkoston 10bar paine! Toisen hanan voi täytettäessä avata auki ja toista avataan varovasti, samalla seuraten painemittaria. Kun on saavutettu 1bar paine, _molemmat_ hanat kiinni.
Mikäli tämä ei auta, niin jossain yläkerran piireissä saattaa olla ilmaa. Termarit auki (varmuuden vuoksi toimilaitteet tukista kokonaan irti), kiertovesipumppu täysille. Mikäli tuiolla ei lähde ilmat, niin sitten pitää piiri kerrallaan ilmata jakotukeilta.