Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: autotallin lattia  (Luettu 7522 kertaa)

Poissa mala

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 35
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
autotallin lattia
« : 26.08.07 - klo:23:13 »
tere, pitäisi tuo autotallin lattia valaa ja nyt askarruttaakin tuo nostooven alunen .Eli minkälaisen lämpökatkon olette siihen tehneet,ja minkä matkan päähän jättäneet lattiapiirin putket .lähinnä ajattelin et ei putket jäätyis. Ja onko oven aluinen pysynyt sulana.  

Poissa pete

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 203
  • Ekowell ECT300 08/2003 alkaen
Re: autotallin lattia
« Vastaus #1 : 27.08.07 - klo:10:40 »
Minulla on lämpökatko toteutettu siten, että betonisen
kynnyksen ja lattialaatan välissä on 50mm EPS-kaista.
EPS:n päällä on 3mm paksu ja 100mm leveä rosteriplootu.
Plootun molempien reunojen lähelle sen alapintaan
on hitsattu puolen metrin välein T:n muotoiset (raudoitusverkosta katkomalla tehdyt)
tartunnat 45 astetta vinoon poispäin EPS:kaistasta,  jolloin
plootun toinen reuna ankkuroituu kynnyksen betoniin ja
toinen reuna autotallin lattiavaluun. Sen verran
tuo plootu johtaa lämpöä silti, että oven tiiviste ei jäädy kiinni
siihen.
Ehdottomasti kannattaa käyttää rosteria eikä mustarautaa kahdesta syystä:
1. rosterin lämmönjohtavuus on vain 1/3 raudan lämmönjohtavuudesta. (alumiini ei käy, se on aivan
järkyttävän paha kylmänsilta)
2. rosteri pysyy siistinä, kun ei ruostu.

Lämmitysputket jätin peräti metrin päähän ovesta,
tosin kyllä puoli metriäkin riittää varmasti, kun kylmänsilta
on kuitenkin katkaistu.

Poissa mala

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 35
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: autotallin lattia
« Vastaus #2 : 28.08.07 - klo:20:17 »
kiitos pete neuvosta ,pitää ruveta puuhastelee katkoa