Tämä keskustelualue on eri maalämpötoimittajien mainosten kommentointiin, jotta löytäisi ytimen mainoksista. Näin siksi että tällä tuotealueella on helppoa sortua ns. ekonoomien mielikuvamarkkinointiin .
Kertokaa mistä ette ole oman tai jonkun toisen (harkitun) pumpun markkinointiviestissä tyytyväisiä tai sanonta vajavaista. Hyvä myös sanoa, jos on johonkin tyytyväinen.
Itse kun päädyin IVT:n pumppuun, niin kommentoin sitä. Poistan samalla IVT:n merkin alta aikaisemmat kommenttini tähän asiaan liittyen:
Tässä mainos jota itse kommentoin.
http://www.ivtlampopumput.fi/pdf/GreenlineFinsk.pdf- mainoksen 45% enemmän käyttövettä ei aukea kuluttajalle kun ei kerrota mihin verrataan
- max 65C lämpöistä vettä patteripiiriin tai varaajaan ymmärrän, koska omissa testeissä se onnistuu helposti ja on on merkittävä etu saneerauskohteeseen
- tuota 65c EI toki tuoteta ilman lisävastusten sähköä; näin ainakin minun testeissä. En ostaessa odottanutkaan sitä ja ei väliäkään, koska kunnon pakkasia on vuodessa muutamana kuukautena muutama viikko.
- mutta ilman lisävastusta pääsee korkealle lämpötilalukemalle, mikä on tärkeätä.
http://www.saunalahti.fi/~kaivo/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=idIVT;action=display;num=1138373980- patterien parantaminen muutamalla puhallinpatterilla on suositeltavaa hyötysuhteen parantamiseksi (lue säästää sähköä) , virtausten pitämiseksi isona ja lämpötilojen balansoimiseksi esim. takkatiloissa puhallinpatterin termarilla. Varaudu siis investoinnissa muutaman patterin vaihtoon ja niiden lisäkuluihin.
Ytimenä se, että mitä tahansa (kallista) teknistä tuotetta myytäessä ei saisi käyttää merkittävässä määrin ~pelkkään mielikuvamarkkinointiin perustuvaa sanomaa. Jos pitää paukutella henskeleitä, niin
VTT:n tai TM:n testiin vaan vehkeet, niin saadaan ne järjestykseen eri ominaisuuksissa.