Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nousseet käynnistyskerrat. Ongelma?  (Luettu 5274 kertaa)

Poissa Hannes

• Täysjäsen
  • Onkos tää isokin ongelma?
Nousseet käynnistyskerrat. Ongelma?
« : 02.02.12 - klo:17:16 »
Iltaa. Pitkästä aikaa.

Pumppu on toiminut hyvin eikä muuta vikaa kun ulkokierron yksi anturi vaihdettiin takuuseen joku aika sitten.

Kuukausittain olen ottanut lukuja ylös ja laittanut exceliin. Nyt kun otin tammikuun lukuja, niin kaikki oli muuten kunnossa, mutta käynnistyskertoja oli huolestuttavan paljon (595). Niitä oli jopa pari enemmän kuin joulukuussa(592) vaikka tammikuun kompuran käyttötunnit (363h) aika paljon suuremmat kuin joulukuussa (260h). Mihinkään säätöihin ei ole koskettu.

Pitääkö tässä huolestua (onko merkki ongelmista) vai löytyyköhän tälle joku järkeenkäypä selitys.

Pumppuhan on 8kw Nibe Fighter 1230 (vai oliko se nyt 1240, pitää tarkastaa).

Poissa juntti

• Täysjäsen
  • Nibe F1245 6kW
Re: Nousseet käynnistyskerrat. Ongelma?
« Vastaus #1 : 02.02.12 - klo:22:49 »
Lainaus
Pitääkö tässä huolestua

Tuskinpa. Ei pelkästään tuon kertomasi perusteella voi oikein päätellä mitään. Tsekkaa nyt jos haluat asteminuuttiasetukset, keruuliuoksen lämpötilat (paluu/meno), laskettu lämpötila ja lähtevä lämpötila kompressorin ollessa käynnissä. Huoli pois.
Energialuokka B (ET159) 148m2 / 167m2, 393m3 lämmintä. Nibe F1245 6kW + 400m maapiiriä savessa. Enervent Pingvin ECO.

Poissa Hannes

• Täysjäsen
« Vastaus #2 : 03.02.12 - klo:08:27 »
Lainaus
Lainaus
Pitääkö tässä huolestua

Tuskinpa. Ei pelkästään tuon kertomasi perusteella voi oikein päätellä mitään. Tsekkaa nyt jos haluat asteminuuttiasetukset, keruuliuoksen lämpötilat (paluu/meno), laskettu lämpötila ja lähtevä lämpötila kompressorin ollessa käynnissä. Huoli pois.

Juu. Ei täällä vielä köyttä rasvailla. 2 vuoden ajan olen melko tarkasti ottanut luvut ylös ja tähän asti kaikki on mennyt "linjassa". Nyt on joulukuussa ja tammikuussa ollut enemmän käynnistyskertoja kuin koko 2 vuoden aikana. Keruuliuoksen lämpötiloja olen pari kertaa vilkaissut, mutta niissä ei mitään hälyyttävää. No katostaan miltä ensi kuu näyttää, josko silloin ollaan takaisin ruodussa. Voisko muuten 4+0:n käyrästä siirtyminen 3+2:n aiheuttaa jotain tollasta?

Poissa Hannes

• Täysjäsen
« Vastaus #3 : 09.02.12 - klo:14:23 »
Lainaus
Lainaus
Lainaus
Pitääkö tässä huolestua

Juu. Ei täällä vielä köyttä rasvailla. 2 vuoden ajan olen melko tarkasti ottanut luvut ylös ja tähän asti kaikki on mennyt "linjassa". Nyt on joulukuussa ja tammikuussa ollut enemmän käynnistyskertoja kuin koko 2 vuoden aikana. Keruuliuoksen lämpötiloja olen pari kertaa vilkaissut, mutta niissä ei mitään hälyyttävää. No katostaan miltä ensi kuu näyttää, josko silloin ollaan takaisin ruodussa. Voisko muuten 4+0:n käyrästä siirtyminen 3+2:n aiheuttaa jotain tollasta?

Seurailin pitkästä aikaa pumpulla vähän lukuja kun oli kompura päällä. 43 asteista puski lattiakiertoon vaikka maksimi asetettu 40 asteeseen. Pätkäkäynnin syy taisi selvitä. Joskus aikaisemminkin saman ongelman kanssa painin, mutta tuli jotain (en nyt millään muista) arvoa säätämällä kuntoon. Tämän säädön jälkeen olen muuttanut lämpökäyrää ja rinnakkaissiirtoa, ei muuta. Täytyy tutkia asiaa tarkemmin ja heittää kyssäreitä vaikka tonne Nibe-keskusteluosioon.