Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vaihtoventtiilin jumittaminen ja mutapussi  (Luettu 5423 kertaa)

Poissa untuvikko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 62
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Vaihtoventtiilin jumittaminen ja mutapussi
« : 27.01.11 - klo:11:59 »
Carrierin vaihtoventtiili alkoi jumittaa jälleen 3 vuotta edellisen ongelman jälkeen. GT9 anturi herjasi ylilämpöä ja vaikka näyttötaulu näytti lämmittävänsä kiertoon menevää vettä, lämmittikin käyttövettä. Pikakorjauksena vedin muutamana kertana venttiilin ulos ja alkoi pelittää, kunnes taas muutaman päivän päästä sama juttu.

Soitin Carrierille ja sitä kautta lähettivät valtuuttamastaan liikkeestä korjausmiehen katsomaan. Oli testaillut venttiiliä ja todennut ettei siinä ole mitään vikaa ja tyhjentänyt mutapussin joka oli kuulemma ollut täynnä roskaa ja miltei tukossa. Sanoi epäilevänsä että venttiilin vika johtuu siitä ettei vesi ole päässyt kunnolla kiertämään. lasku 105e. Kävi reilu viikko sitten.

Eilen venttiili jumitti jälleen ja sama vika. Soitin jälleen korjanneelle miekkoselle, joka sanoi, että johtunee edelleen siitä ettei mutapussia ollut putsattu ja että venttiilikin on nyt sitten varmaan vain likainen. Ohjeena oli, että pitää renkata sitä parikymmentä kertaa edestakaisin jotta mahdolliset roskat lähtevän liikkeelle.

Okei, kokeilen venttiilin renkuttamista tänään, mutta tulipa mieleen kysellä täällä että voiko se tosiaan olla tuossa se vika? Vai yritetäänkö naisihmistä nyt taas vedättää? Takuuta on vielä puolisen vuotta jäljellä ja jos ei ala nytkään pelittää, niin pakkohan se venttiili on sieltä vaihtaa ja mun käsittääkseni se sitten menee kyllä takuun piikkiin.

Tuo lasku mun kai nyt sitten on maksettava, vaikka vähän harmittaa kun sen samperin mutapussin olis kyllä voinut itsekin puhdistaa ja ne säädöt mitä siihen nyt sitten "tarkastettiin", olen tehnyt tähänkin asti itse. Muuta eroa entiseen verrattuna en huomannut kuin että lämpökäyrää oli laskettu 1.6:een ja sitäkin nostin jo hiukan kun alkoi talossa olla mielestäni liian viileää.  :(

Näyttää muuten olevan samanmoinen sinikuorinen mötikkä siellä koneen sisuksissa kuin tässä ketjussa... http://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=1041.0
« Viimeksi muokattu: 14.11.12 - klo:21:47 kirjoittanut tomppeli »
Pumppuna Carrier 30NQE7XP

Poissa Ihanpihalla

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Maalämpöfoorumilta tietoa, Nibe 1226-6 kW
Re: Vaihtoventtiilin jumittaminen ja mutapussi
« Vastaus #1 : 27.01.11 - klo:12:39 »
Lainaus
Soitin Carrierille ja sitä kautta lähettivät valtuuttamastaan liikkeestä korjausmiehen katsomaan. Oli testaillut venttiiliä ja todennut ettei siinä ole mitään vikaa ja tyhjentänyt mutapussin joka oli kuulemma ollut täynnä roskaa ja miltei tukossa. Sanoi epäilevänsä että venttiilin vika johtuu siitä ettei vesi ole päässyt kunnolla kiertämään. lasku 105e.

En maksaisi laskua. Jos huoltomies lähetetään oleteteun takuukorjauksen takia, ei hän saa ilman maksajan lupaa tehdä muita kuin takuukorjauksia. Ennalta hänen pitää kyetä ilmoittamaan hinta n. 15%:n tarkkuudella, jos mahdollista. Jos ei mahdollista, niin sitten pitää ilmoittaa, etteivät kykene sanomaan.

Takuu on muutekin ankaroitettua vastuuta kuluttajansuojalakiin verrattuna, että itse kyllä esittäisin, että huoltokirjassa on puutteita, jos siellä ei lue miten usin sihti on puhdistettava /asennuksessa on joku moka. Jos taas kuluttaja on käyttänyt  laitetta ohjeen mukaan, ja se ei toimi, tuotteessa on virhe, jonka KSL /takuu kattaa.

Poissa untuvikko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 62
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Vaihtoventtiilin jumittaminen ja mutapussi
« Vastaus #2 : 27.01.11 - klo:12:48 »
Lainaus
Lainaus
Soitin Carrierille ja sitä kautta lähettivät valtuuttamastaan liikkeestä korjausmiehen katsomaan. Oli testaillut venttiiliä ja todennut ettei siinä ole mitään vikaa ja tyhjentänyt mutapussin joka oli kuulemma ollut täynnä roskaa ja miltei tukossa. Sanoi epäilevänsä että venttiilin vika johtuu siitä ettei vesi ole päässyt kunnolla kiertämään. lasku 105e.

En maksaisi laskua. Jos huoltomies lähetetään oleteteun takuukorjauksen takia, ei hän saa ilman maksajan lupaa tehdä muita kuin takuukorjauksia. Ennalta hänen pitää kyetä ilmoittamaan hinta n. 15%:n tarkkuudella, jos mahdollista. Jos ei mahdollista, niin sitten pitää ilmoittaa, etteivät kykene sanomaan.

Takuu on muutekin ankaroitettua vastuuta kuluttajansuojalakiin verrattuna, että itse kyllä esittäisin, että huoltokirjassa on puutteita, jos siellä ei lue miten usin sihti on puhdistettava /asennuksessa on joku moka. Jos taas kuluttaja on käyttänyt  laitetta ohjeen mukaan, ja se ei toimi, tuotteessa on virhe, jonka KSL /takuu kattaa.

Ohoh... Lasku on tässä vieressä vielä maksamatta... eräpäivä tosin oli eilen...  :-[ löytyykö mustaa valkoisella tuosta takuukorjausasiasta. Siinä Carrierin takuusopimuksessa ei mun muistaakseni tuollaisesta ollut mainintaa.

Tuo mutapussin puhdistaminen kyllä on siinä ohjekirjassa ja tunnustan, että kahteen viime vuoteen en ole sitä putsannut. Enpä ole yksinkertaisesti vaan tajunnut.
Pumppuna Carrier 30NQE7XP