Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lämmityspiirin kiertopumppu  (Luettu 4967 kertaa)

Poissa Mix Eos

• Nuorempi jäsen
  • **
Lämmityspiirin kiertopumppu
« : 09.08.10 - klo:09:04 »
Kuuluuko maalämpöpumpun lämmityspiirin kiertopumpun pyöriä koko ajan, vai vain silloin kun itse lämpöpumppukin on päällä?

Eli onko lattialämmityksessä hyvä pitää kiertoa jatkuvasti päällä? Suurin osa lattialämmityksen piireistä on käsisäädöllä, eli aina on virtaamaa.

Raid

• Vieras
Re: Lämmityspiirin kiertopumppu
« Vastaus #1 : 09.08.10 - klo:11:45 »
Meillä on kytkin erikseen laitettuna maapiirin hullunkierolle. Sen olen kytkeny pois kesän ajaksi. Itse pumppu sammuttaa muut kv-pumput kesäasennossa. Jos mahdollista , katkeise kierto kesä ajaksi. Säästöä siitä tulee.  Pesutilojen kuivaus siitä kylläkin kärsii.
« Viimeksi muokattu: 09.08.10 - klo:11:46 kirjoittanut Raid »

Poissa Mix Eos

• Nuorempi jäsen
  • **
« Vastaus #2 : 09.08.10 - klo:17:19 »
Stiebelissä tämä pitäisi olla valikoista kytkettävissä käymään jatkuvasti tai jaksoissa. Ja tuota jatkuvaa käyntiä ei ole saatu päälle vaikka porukalla on ihmetelty, ei edes myyjä/maahantuoja.

justus01

• Vieras
« Vastaus #3 : 10.08.10 - klo:09:35 »
Lainaus
Meillä on kytkin erikseen laitettuna maapiirin hullunkierolle. Sen olen kytkeny pois kesän ajaksi. Itse pumppu sammuttaa muut kv-pumput kesäasennossa. Jos mahdollista , katkeise kierto kesä ajaksi. Säästöä siitä tulee.  Pesutilojen kuivaus siitä kylläkin kärsii.

Maapiirin hullunkierto?
Mikäs tuo on ja mihin sitä tarvitsee? Puhallinkonvektorille?
Meillä ei taida tuollaista olla ellei ole pumppuun sisäänrakennettuna. En ole osannut kaivata tuollaista.

Raid

• Vieras
« Vastaus #4 : 10.08.10 - klo:10:37 »
Lainaus
Lainaus

Maapiirin hullunkierto?
Mikäs tuo on ja mihin sitä tarvitsee? Puhallinkonvektorille?
Meillä ei taida tuollaista olla ellei ole pumppuun sisäänrakennettuna. En ole osannut kaivata tuollaista.
Ei maapiirin vaan LL-piirin pumppu, meikäläisellä meni puurot ja vellit sekaisin :). Maapiirin pumppu pysähtyy automaattisesti aina kun pumppukin.
« Viimeksi muokattu: 10.08.10 - klo:10:39 kirjoittanut Raid »