Heippa kaikille,
Olen jo pidempään seuraillut tätä foorumia/ketjua mutta vasta nyt sain aikaiseksi kirjoitella omasta projektistani koskien oman Carrierini/IVT data loggausta.
Elikkä sain kyhäiltyä yksinkertaisen USB liitynnän tuohon Carrier/IVT sarjaporttiin kytkettäväksi.
Tämä toimii suoraan linuxsissa (ainakin Ubuntu 10.10) ja varmaan muissakin.
Olen myös kokeillut WinXP koneella ja kun asentaa tarvittavat ajurit kaapeli valmistajan sivuilta niin toimii siinäkin.
Testattu tällä softalla tuolta
rago600.sourceforge.net/rego600.zip
Elikkä homma koostuu tuolta rago600 sivuilta löytyneestä kytkennästä rago600.sourceforge.net/generic_com.pdf
ja valmiista TTL->USB piuhasta joka löytyy
search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?lang=en&site=FI&WT.z_homepage_link=hp_go_button&KeyWords=768-1029-ND&x=21&y=22
ja tarkemmat speksit
ftdichip.com/Support/Documents/DataSheets/Cables/DS_TTL-232R_CABLES.pdf
myöskin tuon kytkennässä käytetyn optoerottimen sain tuolta Digi-Key:ltä.
Tällä tavalla saa edullisen USB liitynnän Carrieriin/IVT:hen ja ei tarvitse pajoa edes tinailla.
Itse olen käyttänyt vanhaa läppäriä jossa on Linux (Ubuntu 10.10) ja tuota rago600 sivulta löytyvää perl scripti
wifi.nekropolis.cz/cgi-bin/get_snapshot_of_ivt.pl.cgi/ivt.pl
muokattuna Linuxille ja siten että se kirjoittaa nuo lämpötilat ja muut haluamani tiedot suoraan teksi tiedostoon.
Toistaiseksi ei en ole vielä tehnyt kuin testi käppyröitä exelillä kun nuo omat koodaus taidot ovat todella rajalliset.
Tuota muokattua perl scriptiä en nyt saa täältä työmaalta tähän mutta voin senkin laittaa kotosalta jos jotakuta kiinnostaa.
Tuo TaloLoggeri olis loistava nyt kun siinä on käppyrätkin mukana mutta vaatis jonkun python moduulin Carrier/IVT:lle sovitettuna.
Kaikki tarvittava tieto tuon modulin sovittamiseksi on varmaan jo täällä olemassa rago600.sourceforge.net
/JaniM
PS. Sori et en saanut noita linkkeja oikein kun ei ole vielä tarpeeksi postauksia tälle foorumille