Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä tämä DS91230+ (maxim-ic.com) on?  (Luettu 6116 kertaa)

Poissa zeniitti

  • ♪♫♪♪♫
  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 517
  • Nibe 1245 8kW / 160m / Vallox 150Effect SE MLV
Mikä tämä DS91230+ (maxim-ic.com) on?
« : 22.02.11 - klo:19:06 »
Tuli tilattua tuollainen sample:



Nyt kuitenkaan en löydä mistään tietoa, että mikä laite on oikeasti kyseessä. Tässä vielä tarkempia kuvia, ovat klikattavissa isommiksi.












Poissa olammi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 509
  • Aircooled
Re: Mikä tämä DS91230+ (maxim-ic.com) on?
« Vastaus #1 : 22.02.11 - klo:21:52 »
Olisikos noista mihinkään? Tuo viimeinen merkki on iso oo, vaikkakin chipin tarrassa on selvästi nolla.

http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/DS2764EVKIT.pdf

http://owfs.sourceforge.net/adapters/DS9123O%20Universal%20Communication%20Adapter%20PD010105.pdf

Poissa zeniitti

  • ♪♫♪♪♫
  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 517
  • Nibe 1245 8kW / 160m / Vallox 150Effect SE MLV
Re: Mikä tämä DS91230+ (maxim-ic.com) on?
« Vastaus #2 : 22.02.11 - klo:22:04 »
Voi olla tyhmäkin kysymys, mutta voiko tuota käyttää siis 1wire-usb-adapterina?

Board Function: USB Port to 1-wire, 2-wire, 3-wire, or SPI adapter

The DS9123O Universal USB Adapter is a type 1 HID device that converts standard USB
communication into a 1-wire, 2-wire, 3-wire, or SPI interface.

justus01

  • Vieras
Re: Mikä tämä DS91230+ (maxim-ic.com) on?
« Vastaus #3 : 22.02.11 - klo:22:07 »
Onko joku saanut tuolta Maxim:lta jotain sämppeleitä tuon nettilomakkeen kautta? Itse oon muutaman kerran kokeillut tilata sämppeleitä tuota kautta, mutta ei oo koskaan kuulunut tai näkynyt mitään sieltä suunnalta.

Poissa olammi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 509
  • Aircooled
Re: Mikä tämä DS91230+ (maxim-ic.com) on?
« Vastaus #4 : 22.02.11 - klo:22:16 »
Lainaus
Onko joku saanut tuolta Maxim:lta jotain sämppeleitä tuon nettilomakkeen kautta? Itse oon muutaman kerran kokeillut tilata sämppeleitä tuota kautta, mutta ei oo koskaan kuulunut tai näkynyt mitään sieltä suunnalta.

Tänään just toi UPS ovelle paketin sampleja Maximilta. Ehkä perustelusi eivät ole olleet sopivia tai firman nimi on puuttunut. 3 kertaa olen tilannut sampleja (pienen määrän) ja aina on tullut.

Poissa zeniitti

  • ♪♫♪♪♫
  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 517
  • Nibe 1245 8kW / 160m / Vallox 150Effect SE MLV
Re: Mikä tämä DS91230+ (maxim-ic.com) on?
« Vastaus #5 : 22.02.11 - klo:22:25 »
Lainaus
Onko joku saanut tuolta Maxim:lta jotain sämppeleitä tuon nettilomakkeen kautta? Itse oon muutaman kerran kokeillut tilata sämppeleitä tuota kautta, mutta ei oo koskaan kuulunut tai näkynyt mitään sieltä suunnalta.
Tänne kans tuli samplena 2 noita adaptereita ja 4x ds182s20 antureita. Sitten pariin toiseen osoitteeseen toiselle nimelle tulee yhteensä 8x antureita. Moraalitontako, ei jos katsoo lainan määrää :P

Omalla nimella olen tämän tilauksen (jossa adapterit) tehnyt, jonka ups toi tänään kotiovelle. Tuli noin viikossa, vähän reilussa. Taisin olla student ja sitten jotain opiskeluihin liittyvää testausta/viritystä syyhyn. 4x on maksimimäärä sensorien suhteen, olisiko siksi jäänyt tulematta?

Mutta pitäisi viritellä jotenkin nuo usb-kikkareet käyttöön, toimisikohan ihan suoraan logtempin kanssa, jos vaan on ajurit kunnossa..?

Poissa olammi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 509
  • Aircooled
Re: Mikä tämä DS91230+ (maxim-ic.com) on?
« Vastaus #6 : 22.02.11 - klo:22:31 »
Lainaus
Voi olla tyhmäkin kysymys, mutta voiko tuota käyttää siis 1wire-usb-adapterina?

Nuo pari PDF:ää, kun nopeasti browsasin, niin tuntuma on, että se on palikka, joka vaatii jonkunlaisen testi/evaluointisoftan. Vähintään erityisen driverin tuota varten.

Löysin googlella jonkun Maximin application noten, joka linjaa: "The DS9123O is designed to look like a USB human interface device (i.e., like a keyboard or mouse) to Windows. The drivers required for the DS9123O, therefore, already exist on the PC. Consequently, it is just a matter of finding and installing the drivers appropriate for the DS9123O USB adapter."

Eli varsinaista ajuria ei tarvita, mutta sitten missään ei kerrotakaan, että minkälaista interaktiota sen laitteen kanssa tehdään. Arvaisin, että kun kyseessä on evaluointipalikka, niin sitä ei kerrotakaan.

OWFS.org ei tunne tuollaista laitetta.

justus01

  • Vieras
Re: Mikä tämä DS91230+ (maxim-ic.com) on?
« Vastaus #7 : 22.02.11 - klo:22:53 »
Lainaus
Lainaus
Onko joku saanut tuolta Maxim:lta jotain sämppeleitä tuon nettilomakkeen kautta? Itse oon muutaman kerran kokeillut tilata sämppeleitä tuota kautta, mutta ei oo koskaan kuulunut tai näkynyt mitään sieltä suunnalta.

Tänään just toi UPS ovelle paketin sampleja Maximilta. Ehkä perustelusi eivät ole olleet sopivia tai firman nimi on puuttunut. 3 kertaa olen tilannut sampleja (pienen määrän) ja aina on tullut.

Firman nimestä tai toimialasta sen ei luulisi olevan kiinni, firman osoitteeseen omalla nimellä tilasin ja perusteluideni mukaan teollisuusautomaation tuotekehitykseen. Tähän asti nuo tiedot on kelvannut jo aika moneen paikkaan.
Pitäis varmaan joku päivä katsoo järjestelmästä, mistä meille tulee Maximin komponentit ja tilata sämppelit sitä kautta.