Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: www-Hotelli // MySql palvelu  (Luettu 4484 kertaa)

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 239
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
www-Hotelli // MySql palvelu
« : 29.12.08 - klo:15:11 »
Onko jollakin hyvää vinkkiä otsikossa oleville palveluille...
Halpaa ja hyvää ?   :o   (tai ei se nyt mikään ammatilaisjuttu tarvitse olla, paremminkin harraste)
Näihin voisi olla monellakin kiinnostusta!

Mikähän tämä on:
http://www.serverimaailma.com/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=48&gclid=CIK4xPHy5ZcCFU4g3godumy9Cw
Ja siellä tuo "Aloittelija" paketti, siinä olis se hyöty että vois leikkiä ilimatteeksi ja jos saa jotain aikaan niin vois ostaa ton 45e palvelun....

Tämä tuli ensimmäisenä vastaan 1 min googletuksella!

Poissa Kuumaa_kalliosta

  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1 630
Re: www-Hotelli // MySql palvelu
« Vastaus #1 : 29.12.08 - klo:15:33 »
Mulla on hyviä kokemuksia Suncometista, jolla kahden gigan tila mm.  PHP-palveluin ja rajattomine MySQL-tietokantoineen maksaa 20 euroa / vuosi (tai 45 euroa kolme vuotta). Olen ylläpitänyt paria sivustoa  viime kesästä lähtien siellä ja en voi kuin kehua asiakaspalvelua ja palvelujen toimivuutta. Kannattaa katsoa puskaradiosta ihmisten arvioita eri hostaajista. Siellä on myös erilaisia käsityksiä tuosta Serverimaailmasta.

Poissa JariA

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 352
Re: www-Hotelli // MySql palvelu
« Vastaus #2 : 29.12.08 - klo:16:18 »
Itse olen ollut vajaan vuoden http://www.edullinenwebhotelli.com/ palvelun asiakas. Ei ole ollut valittamista.

Jos ensisijaisesti haluaa touhuta MySql:n kanssa, niin senhän voi asentaa myös omalle tietokoneelleen.


Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 239
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Re: www-Hotelli // MySql palvelu
« Vastaus #3 : 29.12.08 - klo:17:14 »
Lainaus
Itse olen ollut vajaan vuoden http://www.edullinenwebhotelli.com/ palvelun asiakas. Ei ole ollut valittamista.

Jos ensisijaisesti haluaa touhuta MySql:n kanssa, niin senhän voi asentaa myös omalle tietokoneelleen.

Jep omalla koneella voi tietty hoitaa sen kehityksen/kokeilut, mutta sitten ku homma valmis niin sitten pitäs kai saada se jonnekin "näkyvillä".

Poissa JariA

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 352
Re: www-Hotelli // MySql palvelu
« Vastaus #4 : 29.12.08 - klo:18:09 »
Lainaus
Jep omalla koneella voi tietty hoitaa sen kehityksen/kokeilut, mutta sitten ku homma valmis niin sitten pitäs kai saada se jonnekin "näkyvillä".

Niinpä kyllä. Ajattelisin niin, että vaihtoehtoja on lähinnä kaksi.

Yksi on se, että tietokanta ja sen käsittelemiseen tarvittavat ohjelmistot ovat omalla koneella. Nämä tuottavat automatisoidusti halutunlaisen julkaistavan tuloksen, esimerkiksi kuvan, joka ajastetusti siirretään näkyville nettisivulle.

Toinen on se, että tietokanta ja sen käsittelemiseen tarvittavat ohjelmistot ovat palvelimella, ja analysoitava data automatisoidusti siirretään palvelimelle tietokantaan. Palvelimella jokin nokkela ohjelmanpätkä tekee kyselyn tietokannasta ja muodostaa siitä halutunlaisen nettisivun ihasteltavaksi.

Varmaan kumpikin systeemi toimii. Harkittavaksi jää se, onko julkaistavan materiaalin käsitteleminen tarkoituksenmukaista tehdä omalla koneella vai palvelimella.

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 239
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Re: www-Hotelli // MySql palvelu
« Vastaus #5 : 29.12.08 - klo:18:42 »
Onks semmosei "kaappaus" ohjelmii olemassa jolla sais jostain wintoosa softasta "kuvan" kaappauksen tehtyä? jpg png tai joku muu.
Kaappausmetodilla tulee tietty aika kiinteitä sivuja.

Sillä toisella saa enempi dynamiikkaa.

Onhan niitä monta asiaa jotka siihen vaikuttaa...tarpeita erilaisia. Itellä toisena tarpeena olis laittaa toinen (ali) sivusto samaan ja postilaatikot...yms yms

Joka tapauksessa aikaa vievää hommaa, kun sen oikein fiksusti tekisi.

Edit. Nuo molemmat esitetyt palvelut näyttivät olevan puskaradion mukaan ihan ok...se googlaamani taas toisaalta näytti olevan "ontuva"
« Viimeksi muokattu: 29.12.08 - klo:18:49 kirjoittanut Roori »