Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Dataloggeri buffalo linkstationiin  (Luettu 3608 kertaa)

Poissa --Make--

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 208
  • Karhu K8+500L 133m lämpökaivo
Dataloggeri buffalo linkstationiin
« : 11.10.08 - klo:11:22 »
Saiskohan toimimaan jos kytkee esim. MrSmart dataloggerin Buffalo linkstationiin jossa tiedonkeruuohjelma ja tästä rj45 lagattomaan reitittimeen??
Trend:  http://personal.inet.fi/koti/karhu/

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 239
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Re: Dataloggeri buffalo linkstationiin
« Vastaus #1 : 11.10.08 - klo:13:02 »
Kuinka sen Linkstationin "kesyttää" eli laittaa sinne sen tiedonkeruuohjelman.
Jonkisortin Linux siellä lienee "porhaltaa".

Poissa eko

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 0
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Dataloggeri buffalo linkstationiin
« Vastaus #2 : 11.10.08 - klo:13:19 »
Mulla MsSmart2008 datalogger ja MsSmart2008 (ver. a3) pyörimässä toista kuukautta.

Ohjelma vaarii XP/Vista PC:n, jolloisena mulla vanha XP-läppärirousku (WLAN:ssa, tulevaisuudessa vien LAN:n tekniseen tilaan samalla kuin MLP syötön). Ohjelma on oltava C:\hotbox kansiossa, jotta toimisi luotettavasti.

Mittaus-ohjelmassa FPT-ominaisuus, joka laittaa mulla mittaukset meidän kotisivulle... Lisäksi otan varmuuskopiot HP Media Vault Pro:lla (varustettu RAID1:llä; en tosin suosita HP:tä, liikaa rajoituksia...).

Ohelman tulokser on time-stamp:tyjä ja myös kanavakohtaisia, joka parantaa Excel-käsittelyä. 1 mittaus / sec / COM-kanava, muistaakseni max, 64 mittausta / kanava. Jokainen mittaus talletetaan heti (halutussa syklissä), joten data ei katoa  :)

Vaihtoehtoisesti voit tehdä oman COM-luentaohjelman (linux tms), joka noudattaa dokumenteistä löytyvää MrSmart-protokollaa (COM:ssa useat laitteet saa olla rinnan). Mittausten kalibrointi aina ohjelman puolella...

Oma systeemini on vielä koe-asteella (varsinainen asennus MLP käyttöönoton yhteydessä), ja jokin jumittaa mittauksen muutaman päivän välein. Toisaalta tuki on ollut hyvää ja systeemi "valmis" (joka oma "mutu" olla seuraamatta vallitsevaa 1-w systeemiä). MIttauksen vika löytynee ajan kanssa (ProByte tutkii asiaa)...

Itse itsin aikanaan systeemiä, missä en tarvitse kolvia ja myös relelähdöt valmiina korteina. Hinta ei liene halvin, mutta (minusta) siedettävä.

En tiedä auttoiko, mutta tulipahan kirjoitettua  ;D

Poissa JariA

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 352
Re: Dataloggeri buffalo linkstationiin
« Vastaus #3 : 11.10.08 - klo:15:39 »
Lainaus
Kuinka sen Linkstationin "kesyttää" eli laittaa sinne sen tiedonkeruuohjelman.
Jonkisortin Linux siellä lienee "porhaltaa".
Ainakin tällainen porukka touhuaa linkstationin sisuskalujen ja sielun parissa:

http://buffalo.nas-central.org/index.php/Main_Page