Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 1. vuosi NIBEllä täyteen  (Luettu 3555 kertaa)

Poissa turkulainen

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 37
  • NIBE 1120-8 + VPA 300,  160m lämpökaivo
1. vuosi NIBEllä täyteen
« : 18.10.07 - klo:09:57 »
Tänään tuli otsikon mukaan 1. vuosi täyteen NIBEllä.

Sähköä kului vuodessa 13775 kWh, josta n. 6600 kWh taloussähkölle eli lämmitys hoitui n. 7200 kWh:lla  :)
taloussähkö arvio neljän vuoden keskiarvona ennen MLP:lle siirtymistä öljypäästöjen aikaan.
Tarkoittaa siis että lämmitys sujui uskomattoman edullisesti saneerauskohteessa (öljystä maalämpöön) kun myyntimiesten arviot oli n. 10 000 kWh ja itse olin asettanut tavoitteeksi n.12 000 kWh:a

Pumppu kävi yhteensä 2931 tuntia ja käynnistyksiä oli 4878

Päivää kohti siis reilut 13 käynnistystä ja yksi käyntikerta n. 36 min

Ja kuten aiemmin olen kirjoitellut niin öljyaikaan öljyä kului n. 3600 litraa/vuosi --> MLP maksanee itsensä melko nopeasti takaisin...nyt vain harmittaa että en ryhtynyt remppaan jo vuotta/kahta aiemmin  ;)

t: Timo

Poissa HarriK

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 13
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: 1. vuosi NIBEllä täyteen
« Vastaus #1 : 31.10.07 - klo:22:22 »
Kiva kuulla että saneeraus todella kannattaa!

Tyytyväisiä saneeraajia luulisi olevan muitakin, mutta heillä lienee niin kiire kuluttaa lämmityksessä säästyneitä eurojaan, etteivät ehdi säästöistään tänne foorumille huutelemaan...? :)

Poissa Kuumaa_kalliosta

  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1 630
Re: 1. vuosi NIBEllä täyteen
« Vastaus #2 : 31.10.07 - klo:22:32 »
Lainaus
Kiva kuulla että saneeraus todella kannattaa!

Tyytyväisiä saneeraajia luulisi olevan muitakin, mutta heillä lienee niin kiire kuluttaa lämmityksessä säästyneitä eurojaan, etteivät ehdi säästöistään tänne foorumille huutelemaan...? :)
Jos on onnellinen ja ongelmaton saneeraaja, harvoinpa siitä tänne ehtii kiljumaan. Meillä tuli juuri kolmas vuosi täyteen ja saattaapa olla, että investointi on nyt melkein kuolettanut itsensä. Vanhan kattilan öljynkulutus oli 7200-11000 litraa vuodessa, joten oli syytäkin vaihtaa järkevämpään järjestelmään.