Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Öljysäiliön purku  (Luettu 9139 kertaa)

Poissa janne_l

• Tulokas
  • *
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Öljysäiliön purku
« : 18.11.06 - klo:17:07 »
Nyt on pannuhuoneeseen kuukausi sitten saatu Thermian pumppu vanhan öljykattilan sijaan ja tyytyväisiä ollaan oltu   :) Vanha öljysäiliö (2000 litraa, terästä, pannuhuoneessa) on vielä purkamatta. Onko kellään tiedossa mitä säiliön purkamisesta ja poisviennistä kannattaisi maksaa, ja onko tiedossa varteenotettavia urakoitsijoita Helsinki-Porvoo-akselilla?

Poissa Vallu

• Täysjäsen
  • LÄ V15-203GL-210m
Re: Öljysäiliön purku
« Vastaus #1 : 18.11.06 - klo:19:10 »
Moro Janne

Olin tänä kesänä mukana keikassa, jossa vaihdettiin vanha teräksinen öljysäiliö uuteen muoviseen.

En tiedä kuka noita kokonaisvaltaisesti urakoi mutta vanha säiliö ainakin kelpasi tyhjennettynä Kauklahdessa olevalle teräsromua käsittelevälle romukeinäselle.
http://www.romukeinanen.fi

Myös Kuusakoski siinä vieressä ottaa teräsromua vastaan. Rahaa ei kuitenkaan romumetallista enää takaisinpäin saanut, koska erä oli kuitenkin pieni vaikka säiliö olikin parin kuution kokoinen.

Venetrailerilla on yllättävän kätevää kuljettaa monenlaista tavaraa. Taljalla säiliökin oli helppo nykästä kyytiin rullien päälle. Toisessa päässä iso koura tarttuu säiliöön ja vie sen eteenpäin.

Säästät pitkän pennin jos vetäset vähän hansikasta käteen (kiireistä tietysti riippuen) ja teet nuo rospuuttohommat ite tai orjuutat vähän sukulaisia ;D

Poissa Jarski

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Tuleva Rakentaja Rane ?
Re: Öljysäiliön purku
« Vastaus #2 : 24.01.07 - klo:22:05 »
Mulla wanha säiliö (n.3kuutiota)kellarissa, josta ei mahtunut ulos yhtenä kappaleena. Puukkosahalla pätkytin säiliön vaakatasossa kiertäen kahteen osaan, kun olin mitannu et sillai mahtus ovesta pihalle. Yhen typeryyden tietysti tein: piirsin leikkuu viivan juuri säiliön puoleen väliin ja aloin ihmetellä kun välillä saha junttas terän kiinni huolella ja terä ässän-muotoinen sitä mukaa... ??? Oli tietysti sisäpuolella tukiputkia just  keskikohdalla! ::) Kuusakoskelle vein ja pikkusen siinä ohessa purkukuparia yms. Tienas naftarahat ja sai vielä pari pulloa hyvää viskiäkin! ;D Stena ei olis maksanu kuormasta mitään...
Nibe-Haato Fighter 1220 + 400m putkea järven savisen pohjan alla...