Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kaivurin työtunnit maapiirin asennuksessa  (Luettu 4728 kertaa)

Poissa MS

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Kaivurin työtunnit maapiirin asennuksessa
« : 08.07.08 - klo:16:33 »
Millaisia määriä työtunteja kaivurille yleensä kertyy vaakaputkiston asennuksessa? Riippuu tietysti olosuhteista, mutta olisi mukava kuulla kokemuksianne.

Poissa jjpp

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 24
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Kaivurin työtunnit maapiirin asennuksessa
« Vastaus #1 : 08.07.08 - klo:22:37 »
maapiirin asennus oli viime marraskuussa. Maapiirin pituus 2x300m.  ja savimaa. 1,5m leveä kaivanto ja molempiin laitoihin asennettiin putkisto. Konekuski aloitti kaivamisen klo.8 ja lopetti klo.17 ja 600m. putkea maassa. Seuraavana päivänä loppu tasaus. Eli siinä meni n.12tuntia, joka oli minulle yllätys. Kun olin varautunut 2-2,5 työpäivään. Kone oli tela-alustainen keskikokoinen Hitachi, jossa oli etupuskulevy, jolla varsinkin lopputasaus onnistu tosi näppärästi. Kohde johon keruupiiri tuli, oli uudiskohde ja tontti oli tasainen eikä mitään esteitä yms. ollut.  Minä ja isäukko vedimme putkea haspelilta kaivantoon ja kone kuski hoiteli kaivamisen ja peittämisen.
MLP on Gebwell Ci9.
« Viimeksi muokattu: 09.07.08 - klo:15:09 kirjoittanut jjpp »

Poissa Arska-tehtaalta

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 10
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Kaivurin työtunnit maapiirin asennuksessa
« Vastaus #2 : 25.07.08 - klo:22:15 »
Meillä meni n. puoltoista päivää kahteen 300 metrin lenkkiin, molemmille omat ojat.

Poissa EOS

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Kaivurin työtunnit maapiirin asennuksessa
« Vastaus #3 : 28.07.08 - klo:10:27 »
Noin 5h meni 400m putken laitossa ja n. 150m3 maiden levityksessa ja tasauksessa. Koneessa 150cm kauha ja kaivannon reunoille putket.
Sortuva hiesumaa eli lapiomiehen piti olla koko ajan kaivannossa.

Konekuskeissa kovat erot...

Poissa petrimar

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 30
  • Nibe 1240-10.
Re: Kaivurin työtunnit maapiirin asennuksessa
« Vastaus #4 : 29.07.08 - klo:21:34 »
Tänään saatiin loppuun keruuputkiston asennus. Itse putkistojen kaivantojen kaivamiseen ja täyttöön meni n. 14h ja loppusilittely siihen päälle.
Meidän kohteeseen laitettiin 2x400m ja toisen piirin vedot oli "sik-sakkia". Pisin suora veto oli n. 30m ja lyhin suora 5m.

Ylimääräistä touhua tuli, kun ensimmäisen piirin loppupäätä ei saatu sisälle taloon, vaan se jumittui matkalle. Ei mennyt sisään, eikä tullut ulos. Mutta se ei vaikuttanut kaivurin konetunteihin, vaan ongelmasta selvittiin lapiotyöllä ja sinnikkyydellä.
Uudisrakennusprojekti Napapiirin korkeudelle vuonna 2008 ja lämmitys hoituu Nibe 1240-10:lla. Pintakeruuputkistoa asennettu yht. 800m. Kompura käynnistyi 10.11.2008

Poissa KJS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 30
  • Nibe Fighter 1240 + 500m putkea savessa
Re: Kaivurin työtunnit maapiirin asennuksessa
« Vastaus #5 : 05.08.08 - klo:22:06 »
Meillä meni sellainen n. 12 tuntinen päivä kun kaivettiin 2x200 metriä maahan. Yksi 100 metrin pätkä oli kaivettu aiemmin muiden kaivuutöiden yhteydessä.