No hitsi. En huomannutkaan että olit laittanut kysymyksiä ennenkuin nyt. Täytyy tehdä tolle (ulko)näöllekin jotain. Sori vaan.
1. Olet ihan oikeilla jäljillä. Tähteen kytketyn 1-wire verkon ongelma on juuri sakaraheijastelu. Mullakin tuli nappulan huoneen anturista (sakarasta) pulssia takaisin niin että sotki mittauksia pahemman kerran. 100 ohmin vastus anturin datakarvaan sarjaan demppaamaan tepsi minun tapauksessani. Toinen mahis on käyttää 1-wire hubia erottamaan sakaroita mutta näillä anturimäärillä (alle 15) en tähän vielä lähtenyt koska sain tällä tavoin vielä pelittämään.
2. Anturijohdot tein itse seuraavasti. Hain kaupasta sopivan mittaisen ja edullisen RJ-45 (UTP) kaapelin ja panin sopivasta kohdasta poikki. Toiseen päähän kolvasin anturin kiinni ja toisessa päässä oli valmis RJ-45 töpseli. Eli yhdestä kaapelista saat siten kahdelle anturille kytkentäjohdon.
Kahden kokoista kutistesukkaa kannattaa käyttää anturin jalkojen erottamiseen toisistaan sekä koko liitoksen eristämiseen. Anturin pää kuitenkin pari milliä esille. Huomattavaa on, että valmis anturi voi olla myös tosi lyhytkin esim. vain 5cm:n töpö jolloin se on aika huomaamaton kun se törröttää huoneen datarasiasta. Tosin mittaustulos tulee sitten tältä korkeudelta.
Pumpun käynnistyminen ei ole aiheuttanut mulla mitää radiotaajuuksisia häiriöitä ainakaan sofar. Mulla 4 anturia on nyt mittaamassa mlp:n kyljessä ja kaikki toimivat. Sen sijaan se mitä itsekin joskus aiemmin totesit on tuon anturin luotettavan kiinnittämisen kanssa vähän hankaluuksia. Laitoin sitä lämpöäjohtavaa piitahnaa(?) väliin ja anturin nippusideankkurin kanssa kiinni. Paras ratkaisuni toistaiseksi.
Sokeripalaakin voi varmaan soveltaa mutta mulla on teknisessä tilassa ristikytkentä pömpeli jossa tein kytkennät. Tein yhden lisärivistön 16kpl RJ45 töpseleitä joka ei sovellu datakäyttöön vaan on nimenomaisesti tätä varten. Niissä on kaapeli vedetty liittimestä toiseen suoraan eli ne on kaikki nyt kytketty rinnan. Eli tämä on mulla se solmupiste käytännössä joka vastaisi sitä sokrupalaa.
3. Kolvi miehen mukaan. Luoja kuulema antoi 2m ja sanoi että jaa siinä suhteessa kuin haluat. Itse olen 1.92m

Ei vaiskaan 25W kolvi on ihan hyvä jos kärsä on suht terävä/sopivan kokoinen ja tina n.1mm vahvuista juoksetteella. Voit laittaa lukkopihdit lutikan juureen johtamaan kuumuutta pois jos menee kauan tinatessa. Samalla saat lutikan pysymään paikoillaan. Olen tinannut ilmankin ja toistaiseksi yhtään lutikkaa ei ole vielä mennyt sököksi.
4. Kohta eli CAUTION
Ainakin mulla huoneiden rj-45 datarasiat ovat siinä mielessä vähän kökköja että niistä menee reunimmaiset karvat sököksi jos työntää esim. puhelimen rj-11 (rj-12) töpselin sisään. Sehän kapeampana liittimenä sinne muuten menee. Periaattessa näitä rasioita pitäisi voida käyttää myös puhelimien ja muiden telelaitteiden kanssa jossa yleisemmin käytetään noita RJ-11 liittimiä. Eli varmista tämä ettei mene rasiat raunioiksi. Paras olisi ehkä järjestään käyttää RJ-45 liittimiä ja tehdä vaikka kaapelissa sitten muutos jos tarvis vaatii (1-wire USB:ssa RJ12) - just in case