Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oulun Lämpötalo  (Luettu 8900 kertaa)

Poissa Jutzi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 40
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Oulun Lämpötalo
« : 27.05.08 - klo:11:01 »
Onko kukaan täällä hankkinut Lämpöässää Oulun Lämpötalosta?

Olisi kiva kuulla kokemuksia. Tarjoavat koko lämmitysjärjestelmää lattialämmitysputkistoineen asennettuna.

Poissa EOS

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #1 : 27.05.08 - klo:12:51 »
Ainaki sen verran, että tarjouksia kannattaa kysyä muualta(kin). Hinnat aika levottomia...

Poissa rojekti0607

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 46
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #2 : 28.05.08 - klo:09:33 »
Tulihan sieltä hankittua kokonaistoimitus. Nuoria asentajia paljon, hoitavat kyllä homman vaikka käytännön osaaminen tuntuu olevan muutaman asentajan varassa.

Poissa Marqu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 170
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #3 : 28.05.08 - klo:14:05 »
Itse pyysin viimevuonna tuolta tarjouksen LämpöÄssästä + muista vermeistä. Kovin hinnoittelivat paketin yläkanttiin. Sitten kun yritin saada tarjousta eriteltynä (pumppu, lattiaputket, asennus) niin eipä hintaerittelyä kovin innokkaasti oltu antamassa.

Otin sitten lämpöpumppu + lattiaputkisto paketin asennettuna Kodikaslämmöltä (joka ei muuten enää ole LÄ edustaja Oulussa). Hinta oli hieman vajaa 2000e halvempi.

Suurin ero itse kaupanteko prosessissa oli myyjissä. Lämpötalon myyjä ei tuntunut tietävän lämpöpumpuista muuta kuin mitä esitteissä lukee. Jos jotain "teknisempää" yritti kysyä niin eipä osannut kertoa, vaan aina piti soittelemalla kysellä että miten asia on. Ja sitten vielä suuttui kun ilmoitin että olen tehnyt kaupat kilpailijan kanssa  :)

Jotenkin minulla jäi sellainen kuva Lämpötalosta että siellä halutaan tehdä nopeasti kauppa kokonaispaketista korkeaan hintaan ja vaikka kyse on kokonaispaketista niin silti ostajan vastuulle jätetään yllättävän paljon tekemistä/hankittavaa.
LÄ V13 (2007), Ouman203. Kaivo 200m.
172m2 + 56m2 / 434m3 + 152m3.
Vuosi 2011 lämmitys + kv (taloudessa 7 henkeä): 8770kWh.

Poissa Larux

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 8
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #4 : 28.05.08 - klo:14:25 »
Marqu kirjoitti täsmälleen niillä sanoin, jotka itsekin olisin tänne foorumille kirjoitellut :) .. Meidän perheemme pumppukaupoilla loppumetreille pääsivät lämpölato (lässä) ja ovl (geopro). Paras firma _kalleudessa_ oli Eve ja Ekku karhun edustajana. Heidän lähtöhintansa oli 4000 euroa toteutunutta kauppaakin suurempi.

Siis ihan käsittämätön.

Ainoan "oikean" (ja voittaneen) tarjouksen teki Oulun Lämpö ja Vesi. He tietävät olevansa kallis firma, mutta rahallahan saa.. Tarjouksessa oli eriteltynä selkeästi pumppu, kattilan poisviennit, huuhtelut, sähköasennukset jne. (sekä tilaajan velvoitteet). Mitään "lisähintaan" kohtia tarjouksessa ei ollut.

Heiltä sai myös hyvät tiedot laitteiden toiminnasta ja referenssejä asennetusta laitepoolista. Lisäksi he ilmoittivat olevansa myös valtuutettu huoltoliike.

Yllämainittua firmaa lukuunottamatta asiantuntemus oli tosiaankin myyjästä riippumatta "esitteiden" tasolla lukuunottamatta muutamaa tehtaalle/maahantuojalle/tekniselle tukihenkilölle tehtyä puhelua allekirjoittaneen läsnäollessa (foorumin "saastuttamana" kyselin todella kummallisia asioita vermeiden toiminnasta). Yleisin tieto myyjällä oli "oman pumpun erinomaisuus" ja "muiden viat / heikkoudet". Firmoilla oli yleensä myös todella kiire saada rahaa: "jos ens viikolla tilaat, saat ruohonleikkurin" tai "jos otat heti saat sen ja sen edun" tai jopa "pumppu pitää maksaa ennen asennusta niin saat hintaan xx" .

Luultavasti joka firmasta saa ihan OK paketin, mutta investoinnin ollessa helv*tin iso sitä odottaa tarkasti speksatun tarjouksen jossa ei ole sudenkuoppia urakkarajojen, maksuaikataulujen jne. suhteen.

Meidän tapauksessamme OVL teki kaikki läpiviennit, sähköistykset ym. itse. Lämpötalon sopparissa kaikki mahdollinen oli eritelty ulos pumppupaketista. Loppupeleissä hintaero kuitenkin oli vain vajaa tonni.

Valitsin sen tarjouksen jossa sai itse istua perseellään tupakoimassa ja katsoa kun asentajat asentaa.
« Viimeksi muokattu: 28.05.08 - klo:14:36 kirjoittanut larux »

Poissa Jutzi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 40
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #5 : 02.06.08 - klo:10:18 »
Lainaus
Tulihan sieltä hankittua kokonaistoimitus. Nuoria asentajia paljon, hoitavat kyllä homman vaikka käytännön osaaminen tuntuu olevan muutaman asentajan varassa.

Paljonko ja minkälaista lisälaskutusta tuli? Kuinka kattava on tarjottu kokonaistoimitus.

Poissa rojekti0607

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 46
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #6 : 02.06.08 - klo:12:11 »
Ei sieltä lisälaskua tullut. Toimitus sisälsi pumpun+ vesikiertoisen asennettuna, samaten kaikki jakotukit+termarit asennettuna. Toimitus sisälsi myös lämmönkeruuputkiston pem40:n, 500m toimituksen.  

Poissa Tonto

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #7 : 28.06.08 - klo:09:38 »
Marqun tekstissä on kyllä kaikki oleellinen mihin itse myös törmäsin kysyessäni tarjousta Lämpöässästä.

Myyjä oli lievästi ilmaistuna hieman erikoinen. Lämpötalon tapana on ilmeisesti laskea kokonaishinta kokopaketille ja heiltä eritellyn tarjouksen saaminen on vaikeaa. Kysyessäni hintaa pelkälle pumpulle myyjä hermostui ja menetti malttinsa aivan täysin. Myyjä ilmoitti, että voidaan näitä asioita halvallakin hoitaa ja paiskoi papereita ja antoi tarjouksen pumpusta ja lattialämmityksestä sitten erikseen. En oikein ymmärtänyt kommenttia, koska rakenteilla olevaan talooni tulee kodintekniikkaa kymmenillätuhansilla euroilla ja pyysin tarjousta LÄ V13:sta mikä ei ole kuitenkaan se markkoinoiden halvin aparaatti.

Jouduimme hieman pyörittelemään uusiksi teknisen tilan järjestystä, jotta tuo V13 sinne mahtuisi. Järjestelyjen välttämiseksi myyjä yritti väkisin myydä meille pienempää pumppua, kuin mitä sinne suunniteltiin.
Itse en ole mikään maalämmön erikoismies mutta minua ihmetyttää maalämpöpumpun myyjän suusta kuultuna kommentti: "kyllä ne loput sitten sähköllä lämpiää", kun epäilin maalämpöpumpun tehon riittävyyttä.

Ymmärrettävästi kauppoja kyseisen talon/myyntitykin kanssa ei tullut. Loppujen lopuksi Lämpöässä pölähti pihaan muutaman mutkan kautta ilman ongelmia ja huomattavasti halvemmalla. Lämpötalon tarjous ei ollut sillä seinälläkään mitä yleinen hintataso nykyään on.

Myyjän/myyntiliikkeen asiattomasta käytöksestä ilmoitin tehtaalle, mistä otettiin yhteyttä seuraavana päivänä. Tehtaan edustaja kertoi ettei ole törmännyt vastaavaan negatiiviseen palutteeseen mutta onhan näitä samoja kokemuksia näköjään muillakin.

Poissa EOS

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #8 : 01.08.08 - klo:11:35 »
Ei siltä saanut useista pyynnöistä huolimatta erittelyä. Väkisin ois halunnut myydä ylihintaisen lattialämmityksen ja IV-koneen ja tiesmitäkaikkea.

Menetti malttinsa minunkin tapauksessa, ei tosin pahasti, mutta sen verran että unohdin koko asian viimeistään silloin.

Poissa mikaora

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 134
  • Nibe 1140/8kW + 180m reikä, 03/09->
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #9 : 01.08.08 - klo:13:14 »
Samanlaisia kokemuksia minullakin.. Yritti väkisin tunkea kokonaistarjousta lattialämmitys, pumppu+kaivo ym. Tarjouksessa sitten oli vielä mielestäni jonkin verran alimitoitettu kaivo (140m, porautin itse viikko sitten lopulta 180m). Pelkälle pumpulle en saanut hintaa, jotain epämääräistä muminaa vaan, että hinnat nousussa, kannattaisi tehdä jo sopimus koko paketista.. ja lisäksi hirveät pelottelut, että nää hommat pitää hoitaa tällaisina kokonaispaketteina, muuten menee kaikki pieleen.

Lämpöässän voisin pumpuksi kyllä ihan hyvin ottaa jos keksis mistä sellaisen saisi kohtuuhintaa. Onko vinkkejä? Myykö Oulussa rautakaupat ässää?

Poissa Micco

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #10 : 05.08.08 - klo:08:51 »
Kaveri selvitteli noita Ässää myyviä rautakauppoja Oulussa, ja eikös siellä myy Ässää ainakin K-Raudat Äimänarautio sekä Välivainio. Ovat varmaan sen verran uusia jälleenmyyjiä, että niitä ei löydy jälleenmyyjäluettelostakaan ainakaan Lämpöässän nettisivuilta.

Poissa maajussijussi.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 54
  • V10/190m/185m2
Re: Oulun Lämpötalo
« Vastaus #11 : 11.08.08 - klo:22:11 »
Hmmm.. kuulostaa aika tutulta nuo kommentit Lämpötalosta. Kun itse pyysin tarjousta LÄ:stä niin myyjä teki tarjouksen IV-koneesta, lattialämmityksestä, lämpökaivosta ja pumpusta jossa vain IV-kone oli eritelty ja sekin siksi että pyysin tarjousta jossa kaikki olisi eritelty. Tarjous oli melkein 23 tonnia josta IV-koneen osuus 1350,-. Myyjä suuttui minulle kun kysyin että olisiko teillä jotain toisen merkkistä lattialämmitystä: "Mikä vika meidän lattialämmityksessä on ?"Kun kilpailutin  kaikki erikseen niin yhteissumma oli 19,2 tonnia ja vieläpä väitän että sain paremmat vehkeet. En hankkinut mitään Lämpötalolta.  Soitin Lapualle  ja kysyin ettekö voisi myydä minulle pumppua kun en pääse kauppoihin Lämpötalon kanssa. Myyjä teki asiallisen tarjouksen ja kaupat tuli.