Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: V13 ja thermia duo10  (Luettu 4633 kertaa)

Poissa jh33

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 20
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
V13 ja thermia duo10
« : 20.02.07 - klo:16:26 »
Tervehdys, saisiko hiukan apuja valintaan.

Uusi v13:sta ja Thermian duo 10kw+ tws 300l. Thermia on 750 eur edullisempi. Koneethan ovat erilaisia toiminnaltansa ja tässä pähkäilenkin kumpikohan olisi sopivampi/parempi taloomme.
Tietoja kohteesta:
Talo 2krs. ja erill. talli h:ala 260m2 lämmitettäviä kuutioita 835, amme, 3*suihku, 4 asukasta, Hämeessä. Talossa n.40m2 6m korkeaa tilaa. Pumppu tulee taloon ja talliin ainoastaan lattialämpöputket.

Takuut ovat lä 5v. ja Thermia 2v.

Olen kyllä kahlannut viestejä läpi ja molempia on kehuttu hyviksi. Päätä siinä sitten   :-/

Poissa sailor

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3 055
  • Lämpöässä V15 11/04-->
Re: V13 ja thermia duo10
« Vastaus #1 : 20.02.07 - klo:19:42 »
Lämpöässän ottaisin tuolla hintaerolla:

- tulistuspumppu
- 500litran varaaja (se amme)
- näppärämpi kokonaisuus
- pitempi takuu
- täysteho tuolla mitoituksella
- mahdollisuus 2:een lämmityspiiriin, jos tarvitsee

Miinuksena: tästä uudesta V-sarjan pumpuista ei ole vielä kokemuksia.

Jani
Lämpöässä V15 Opation modaus:
http://sailor.arkku.net//trend.jpg.jpg

Poissa jh33

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 20
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: V13 ja thermia duo10
« Vastaus #2 : 22.02.07 - klo:18:03 »
Tänään lähti tilaus v13:sta tehtaalle. Syksyllä sitten näkee miten kone lähtee pelittämään. Minulla tuo pitkä takuu, varaajan koko ja kompakti siisti rakenne vaikuttivat päätökseen. Aika sitten näyttää mitenkä edullista lämmittämistä mlp on? Aikaisemmin olen lämmitellyt pelletillä eli on mihin vertailla joka suhteessa.
« Viimeksi muokattu: 22.02.07 - klo:18:05 kirjoittanut jh33 »

Poissa nuolikko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 35
Re: V13 ja thermia duo10
« Vastaus #3 : 11.03.07 - klo:21:22 »
Moro,

Kiinnostaisi suuresti miten teille mitoitetiin tuon V13 ? Talonne koko huomioiden, meille on kyllä mitoitettu aivan järjettömästi ylitehoinen pumppu  :o . Nimittäin samaa kokoa Lässän edustaja tyrkytti JKL: messuilla juuri tänä viikonloppuna. Talomme on 2v vanha , 1.5 kerrosta, 164m2 ja se tärkeä eli 500m3 lämmitettävää.

-v-

Poissa Vallu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 130
  • LÄ V15-203GL-210m
Re: V13 ja thermia duo10
« Vastaus #4 : 11.03.07 - klo:23:21 »
Lainaus
Tänään lähti tilaus v13:sta tehtaalle. Syksyllä sitten näkee miten kone lähtee pelittämään. Minulla tuo pitkä takuu, varaajan koko ja kompakti siisti rakenne vaikuttivat päätökseen. Aika sitten näyttää mitenkä edullista lämmittämistä mlp on? Aikaisemmin olen lämmitellyt pelletillä eli on mihin vertailla joka suhteessa.

Teit hyvän valinnan, onnea sille! Tulet varmasti huomaamaan että maalämmittäminen on edullista ja varsin huoletonta touhua. Voit siis työntää nuotioon ne pelletin lapiointihaalarit sekä kaivaa kevääksi ne vaaleat golfkäsineet esille. Vapon numeronkin voit hävittää luurin muistista.

Sikäli jos uusi V-malli käytännössä yhtään muistuttaa vanhaa niin lämpöä ei tule uupumaan missään olosuhteessa vaikka mitoitus olisi vähän tiukempikin. Itse en kuitenkaan ymmärrä mitoittamisen päälle juurikaan mitään (+180% tjms) mutta käyttökokemuksia on kertynyt jo vähän.


  

Poissa jh33

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 20
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: V13 ja thermia duo10
« Vastaus #5 : 12.03.07 - klo:18:27 »
Nuorikko

Moroo!

Järjestään Lä edustajat tarjosivat v15:sta. Mitään sen parempia laskelmia en ole LÄ jälleenmyyjiltä saanut. Minulla tuo 10kw taitaa olla optimi ainakin kun vertaa kaikkia saamiani laskelmia keskenään ja valitsee sieltä  keskiarvon. Valitsin kuitenkin tuon 13:sta kun se oli siinä sopivasti välimallina saatavilla.


Vallu: "Voit siis työntää nuotioon ne pelletin lapiointihaalarit sekä kaivaa kevääksi ne vaaleat golfkäsineet esille. Vapon numeronkin voit hävittää luurin muistista."

Juuri näin, kaukana huolettomasta lämmittämisestä ainakin minun kokemuksella. Rupesi oikein suupielet vääntymään ylöspäin oli niin osuva tuo lauseesi. Oletko kenties itsekin ent. pellettipeloton?


Poissa Vallu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 130
  • LÄ V15-203GL-210m
Re: V13 ja thermia duo10
« Vastaus #6 : 12.03.07 - klo:19:20 »
En onnekseni kerennyt. Ympäristöstä sekä eri medioista löytyi tarpeeksi varoittavia esimerkkejä siitä, että se ei oikein sovi laiskan miehen lämmitysmuodoksi. Itse olen tässä suhteessa melko mukavuudenhaluinen ja päädyin siten maalämmittäjäksi. Tästä huolimatta husukka laulaa pihallamme useasti polttopuita tehdessä mutta olen sitä mieltä että tämänkin täytyy perustua vapaaehtoisuuteen.